به گزارش ایرنا ، شهردار میبد در جمع تعدادی از مادران در خانه سالمندان حبیب بن مظاهر با گرامیداشت روز زن گفت : هر وقت به مشکلی بر می خورم با گذاشتن سر بر زانوی مادر از او می خواهم برایم دعا کند و امروز با آمدن نزد شما به نیابت شما روز مادر را به او و همچنین به شما تبریک می گویم.
علیرضا نقوی افزود: مادران و پدران شهروندان ارشد و مشاوران ما در زندگی هستند ، نسل جوان باید از وجود این مشاوران درس بگیرد.
وی تصریح کرد: اگر فرزندان موفق هستند مادر خوب آنها را تربیت کرد همچنین با همکاری و چرخاندن چرخ زندگی توسط مادران است که مردان می توانند در کار خود موفق باشند.
شهردار میبد در ادامه به بانوان نوید داد که ماهی یک بار شهروندان ارشد میبد جداگانه در باغ بانوان از صبح تا بعد از ظهر مهمان شهرداری خواهند بود.
وی همچنین از احداث باغ تجربه در برنامه شهرداری میبد در سال آینده خبر داد.
عضو شورای شهر میبد و مسئول واحد میانجیگری دادگستری نیز با قدردانی از مادران گفت: پیروزی ملت ایران در جنگ هشت ساله مدیون شهیدان و مادران آنهاست که فرزندان خود را برای حفظ آرمان های انقلاب تربیت کردند.
شیخ علی آقایی گفت : نقش مادران و خانواده ها در حفظ حجاب و ارزش های اسلامی دشمنان را می ترساند به این دلیل هجمه دشمنان علیه آنهاست.
عضو شورای شهر میبد از مسئولان شهرداری و شورا خواست شرایط بهینه برای سرزنده بودن و حفظ مادران برای تربیت نسلی مانند خودشان را فراهم کنند.
دیگر عضو شورای شهر میبد گفت : با جمع کردن بانوان در کنار هم شما کار بزرگی انجام دادید چون با رد و بدل کردن تجربه کارهای ارزشمندی صورت می گیرد.
مجید زارعی افزود: انتقال تجربه بانوان در ارتباط با تشکیل خانواده و نیز فنون خانه داری در روند تربیت فرزندان بسیار موثر خواهد بود و چه خوب است در هر محله ای از شهرستان چنین خانه ای ایجاد شود.
تنها عضو بانوی شورای شهر میبد که ایجاد باغ تجربه را به شهرداری میبد پیشنهاد کرد، نیز بانوان را که خطوطی بر چهره شان به دنبال سپری شدن دوره های زندگی ایجاد شده است را کتابی ارزشمند و پر بها خواند که می تواند در اختیار نسل آینده قرارگیرد.
انسیه فلاح به خدمات مسئول مرکز توانبخشی سالمندان حبیب بن مظاهر اشاره کرد که تلاش می کند در نمایشگاه های مختلف معرف هنرها ، توانمندی های و دست آوردهای بانوان این مرکز که پس از گذراندان کلاس های آموزشی برگزار شد را در این مرکز ارائه می دهد .
مرکز روزانه توانبخشی سالمندان حبیب بن مظاهر با ظرفیت نگهداری و مراقبت و ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به 50 نفر از بانوان در سال 1390 در میبد راه اندازی شد.
این مرکز در حال حاضر 40 نفر از بانوان را تحت پوشش دارد ، همچنین به سالمندان در منازل نیز ارائه خدمات می کند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.