به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی یزد، در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: روحیه تلاش و همت بالای تولید کنندگان به ویژه در بخش کشاورزی با وجود محدودیت منابع آبی و خشکسالی در سالیان اخیر قابل ستایش است.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: کشاورزان نمونه باید با انتقال تجربه ارزشمند خود به نسل جوان و مدیریت منابع آبی و کشاورزی خود این بخش حیاتی و مهم را زنده نگه دارند.
وی تأکید کرد: در این راستا ، متولیان امر هم باید با تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم آبخواه و پر تولید و ایجاد مشاغل در کنار کار کشاورزی این امر را تقویت کنند.
همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان توانمندی ها و دستاوردهای این حوزه انتخاب چهار نمونه از یزد در میان منتخبان کشوری را نشان دهنده همت بالای کشاورزان یزدی دانست که با وجود شرایط سخت اقلیمی به دست آمده است.
سیّد جمال سجادی پور افزود: استفاده از دانش بومی و به کارگیری روش های نوین آبیاری و کشت به ویژه در بخش گلخانه ای و تولیدات دامی ، از امتیازهای ویژه استان در کسب موفقیت های کشوری بوده است.
در این مراسم ، 45 نفر از تولیدکنندگان و بهره برداران رشته های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات، صنایع تبدیلی و غذایی، آب وخاک، بخش زکات، ترویج، منابع طبیعی و آبخیزداری، تعاونی ها و عشایر استان به عنوان برگزیدگان سال97 معرفی و از آنها تجلیل شد.
هم‌اکنون یک‌میلیون و 620 هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در استان به همت 76 هزار بهره‌ بردار تولید می شود.
زمین‌های قابل‌کشت استان 170 هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی ، کاهش بارندگی و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، 116 هزار هکتار آن کشت می‌شود.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.