به گزارش ایرنا، مادر در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد و در قرآن، احادیث، روایات و سخنان بزرگانی دینی، توجه ویژه ای به آن شده است تا جایی که پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: ' بهشت زیر پای مادران است' و یا در جای دیگر فرمودند: ' جای قدم های مادران باغی از باغ های بهشت است.'
شکی نیست که مادر دارای مقام و منزلت والایی است؛ چرا که از یکسو نقش مهمی در جامعه و اجتماع و از سوی دیگر در محیط خانه دارد و مسئولیت او در خانواده، ایجاد صمیمیت و آرامش در کانون خانواده و تربیت فرزندان سنگین است.
مادر با فداکاری، همه سرمایه و وقت گرانبهایش را برای رشد و تعالی خانواده صرف و عشق وجودی خود را نثار اعضای آن می‌کند و توجه و مهربانی اش را با ظرافتی خاص برای رسیدن به اهداف مهم خانواده به کار می‌گیرد.
مادر همچون خورشیدی است که گرمای وجودش، محیط خانه را در برمی گیرد، فرزندان در پرتو عشق او رشد می‌کنند و عشقی که مادر ابراز می‌کند، باعث ایجاد فضایی صمیمی در محیط خانواده می‌شود.
مادر به عنوان پاسدار و حافظ منافع، رشد، تعالی و ترقی خانواده را دنبال می کند و در کنار فعالیت های اجتماعی، نقش عاطفی و احساسی خود نسبت به فرزندان را به خوبی و درستی ایفا می کند.
اهمیت آغوش گرم، عطوفت و مهربانی مادر و تأثیر آن بر سلامت روانی و اجتماعی اعضای خانواده، موضوع دیگری است که نظر بسیاری از محققان و پژوهشگران را به خود جلب کرده است.
اگر بخواهیم از زاویه ای دیگر به نقش مهم مادر در جامعه و خانواده بپردازیم باید بگوئیم که مادر به‌عنوان نخستین و کارآمدترین آموزگار، تاثیر رفتاری عمیقی بر اعضای خانواده دارد و نمونه آن می توان به تاثیر زبان مادری در فرزندان اشاره کرد.
او نه‌تنها یک آموزگار بی‌نظیر است؛ بلکه یک سیاست‌گذار توانمند برای آینده فرزندان نیز محسوب می شود و افق دید مادر و نگاه او به آینده، نقشه راه فرزندان است.
میلاد باسعادت دخت پیامبر گرامی اسلام حضرت زهرای مرضیه (س) و روز مادر را به عموم مسلمانان وشیعیان به خصوص زنان و مادران تبریک می گوئیم.
20 جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا( س) ( هشتم قبل از هجرت ) است و این روز در تقویم جمهوری اسلامی به روز زن نامگذاری شد و تولد حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب( 1320 هجری قمری) نیز است.
خبرنگار ایرنا
6198/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.