محمدعلی شکیبا، روز سه شنبه به مناسبت هفته امور تربیتی ( 8 تا 14 ماه اسفند) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولیت و رسالت آنها در تربیت دانش‌آموزان بسیار سنگین است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر معماران نهاد امور تربیتی اظهار داشت: تربیت مفهوم گسترده و وسیعی از لحاظ اخلاقی، دینی، علمی، تربیت‌بدنی و... دارد .
معاون آموزش و پرورش ابرکوه تربیت اسلامی را در تمامی عرصه‌های تعلیم و تربیت مهم دانست و یادآور شد: باید دانش آموزان را به‌گونه‌ای تربیت کرد که برای آینده جامعه تأثیر گذار باشند.
وی دیدار با خانواده های شهدای امور تربیتی ، همایش مربیان پرورشی ، گردهمایی مدیران ، تجلیل از بازنشستگان، تجلیل از دانش آموزان برتر و تجلیل از حافظان قرآن دانش‌ آموزی را بخشی از برنامه های این هفته ذکر کرد.
شکیبا ادامه داد: برگزاری جشنواره سرود و هنرهای نمایشی ، همایش مشاوره هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم ، حضور مربیان و مشاوران در نماز جمعه و تجلیل از مقام شهدای امور تربیتی از دیگر برنامه‌هاست.
در حال حاضر 53 مربی پرورشی در 60 مدرسه شهرستان ابرکوه در امور تربیتی دانش آموزانفعالیت دارند
چهارم اسفند ماه جاری علی سرداری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد به خبرنگاران گفته بود: این نهاد با کمبود مربی پرورشی متخصص روبروست.
وی تصریح کرد: البته این کمبودها با تأمین نیرو از سایر بخش‌های اداره کل رفع شده است.
به گفته سرداری از 959 معاون و مربی پرورشی استان 510 نفر معاون و بقیه مربی پرورشی هستند.
سرداری ادامه داد : این اداره کل همچنین با کمبود فضای پرورشی روبروست و در این زمینه نیازمند کمک افراد خیر هستیم زیرا کانون‌های پرورشی موجود پاسخگویی نیاز دانش‌آموزان نیست.
هم‌اکنون در شهرستان ابرکوه افزون بر 9 هزار نفر دانش‌آموز در 107 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
مرکز این شهرستان 53 هزارنفری در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
در حال حاضر 250 هزار دانش‌آموز در یک هزار و 920 واحد آموزشی استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.