به گزارش ایرنا مسعود شکوهی روز سه‌شنبه در گردهمایی معاونان،مربیان تربیتی و مشاوران مدارس استان یزد افزود: باید فعالیت‌ها از مرحله حرف و نظر به مرحله عمل درآید تا در امور مورد نظر به موفقیت دست یابیم.
وی اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش و به‌تبع آن حوزه امور تربیتی که مولود انقلاب است و چهار دهه را با فراز و نشیب‌های فراوانی پشت سر گذاشته است ، اکنون باید آسیب‌های این حوزه بازنگری شود و اگر ضعفی هم وجود دارد، آن را رفع و تقویت کنیم.
شکوهی با اشاره به فرموده امام راحل « اگر انسان تربیت کردید همه مشکلات حل می شود» ، تصریح کرد: اما تربیت از هر کاری سخت‌تر است و به اعتقاد خیلی از صاحب‌نظران و دانشمندان ، تربیت از حکومت‌داری هم سخت‌تر است.
وی اضافه کرد: معاونان و مربیان پرورشی مسئولیت سنگینی به عهده‌دارند و بی‌ادعا و صادقانه خدمت می‌کنید.

**رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فرهنگی - تربیتی است
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: مهم‌ترین رویکرد سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور رویکرد فرهنگی - تربیتی است و همه باید برای تحقق این سند تلاش کنند
عباسعلی دانا فر افزود: بر اساس این سند نظام آموزشی باید تغییر رویکرد اساسی پیدا کند و بر اساس اصول 6 گانه تربیتی دانش‌آموزان شامل تربیت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی ، زیستی و بدنی ، هنری و زیباشناختی، اقتصادی و حرفه‌ای و تربیت علمی و فناوری گام بردارد.
وی بابیان اینکه تمام فعالیت‌های تربیتی باید در راستای اصول یادشده باشد اظهار داشت: دانش آموزان باید در همه ابعاد تربیتی رشد کنند و به دنبال تربیت تک‌بعدی آن‌ها نباشیم.
دانا فر خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه فعالیت‌ها بر پایه پنج عنصر علم ، ایمان ، اخلاق ، عمل و تفکر برنامه‌ریزی‌شده و رسالت اصلی آموزش پرورش تربیت انسان در طراز جمهوری اسلامی است.
وی راهبرد معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش را توسعه فرهنگ اقامه نماز ، قرآن و عترت ، توسعه مهارت‌های مختلف و ایجاد روحیه امید و نشاط بیان کرد و افزود: این برنامه‌ها زیربنای فعالیت‌های تربیتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد تصریح کرد: در طول 40 سال گذشته درزمینهٔ فعالیت‌های تربیتی دانش آموزان اقدام‌های خوبی صورت گرفته که قابل‌تجلیل است.
همچنین معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: به
مناسبت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی( 8 الی 15 اسفند) برنامه‌های مختلفی در مدارس استان برنامه‌ریزی‌شده است.
علی سرداری تجلیل از خادمان و قدردانی از معاونان و مربیان پرورشی ، تشکیل نمایشگاه توانمندی‌ها و تولیدات دست‌ساخته‌های دانش‌آموزی، برگزاری محفل انس با قرآن و تجلیل از خانواده‌های شهدا را ازجمله این برنامه‌های بیان کرد.
تعداد معاونان و مربیان پرورشی استان یزد 959 نفر اعلام‌شده است.
هم‌اکنون در استان یزد 250 هزار دانش‌آموز در یک هزار و 920 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.