به گزارش ایرنا ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه این آژانس هوشمند با تشکر از کسانی که در راه اندازی این مجموعه نقش داشته اند گفت : راه اندازی این سامانه که حلقه اتصالی بین اسنپ و تاکسی تلفنی ها است بهترین اتفاق است و می تواند بین تاکسی تلفنی های شهر تسری پیدا کند.
علیرضا ابوالحسنی تصریح کرد : راننده های آژانس باید به ویژه با توجه به ایام نوروز که در پیش است و شهر میزبان گردشگران می باشد با رعایت ادب و احترام نسبت به مشتریان و تکریم مسافران نماد فرهنگ میبد باشند.
رئیس اداره بهزیستی نیز گفت : این آژانس بانوان تحت عنوان «آژانس آفاق » که شاهد افتتاح بخش هوشمند آن هستیم در سال 86 به همت جمعی از بانوان سرپرست خانوار کار خود را با یک اتومبیل شروع کرد و تا به امروز که به کارخود ادامه داده دارای 18 اتومبیل می باشد.
سید محسن فلاح افزود: ارائه خدمت توسط این آژانس با ده درصد زیر قیمت در این اوضاع اقتصادی قابل توجه می باشد.
وی تصریح کرد : همیشه تا به حال توانمند سازی بانوان همراه با ارائه آموزش مهارت های زندگی و مهارت های فنی به آنها هدف بهزیستی بوده است و در مواقع ضروری به بانوان جهت اشتغال تسهیلات داده شده است.
فلاح با اظهار امیدواری که کار بانوان در آینده ارتقا پیدا کند ، یادآور شد : ان شاء الله بانوان به عنوان الگو هم از نظر اخلاقی و هم از نظر رعایت فنون رانندگی بتوانند به خوبی کار کنند.
وی افزود:2 کارگاه اشتغال زایی زیلو در میبد و ندوشن تحت حمایت بهزیستی در شهرستان میبد مشغول به فعالیت هست و در کنار آن نیز بانوانی در حوزه زیلو بافی ، کاربافی ، خیاطی ، آرایشگری و... به صورت انفرادی در منازل مشغول به کار هستند.
رئیس اداره بهزیستی میزان اعتبارات اشتغالزایی ارائه شده به حدود 170 نفر از بانوان در سال جاری را یک میلیارد و 750 میلیون تومان عنوان کرد.
همچنین رئیس پلیس راهور میبد نیز با اشاره به میزان دیه ای که برای جرائم رانندگی تعیین شده است گفت : باید مراقب خطرات در رانندگی بود و به موقع عکس العمل نشان داد تا از وقوع جرائم رانندگی جلوگیری کرد.
سرهنگ دوم محمد حسین دهقانی افزود : رانندگان به ویژه بانوان راننده در موقع نشان دادن عکس العمل نسبت به خطرات احتمالی باید مواظب باشند تا دست و پای خود را گم نکنند.
به گفته مدیریت آژانس آفاق با راه اندازی بخش هوشمند آزانس هر فردی قصد داشته باشد به صورت اینترنتی تاکسی کرایه کند کافی است در سامانه بازار به جستجوی تاکسی نت آفاق بپردازد.
«اکرم احسانی » گفت : هوشمند سازی 10 درصد کرایه را کاهش می دهد همچنین باعث افزایش سرعت عمل و نیز امنیت بیشتر می شود چون خانواده مسافر در صورت نیاز می توانند مسافر خود را در طی جا به جایی در مسیر کنترل نمایند.
به گفته مسئول طرح هوشمند سازی آژانس آفاق این برنامه هوشمند شبیه اسنپ است اما با تفاوت نسبت به اسنپ قابلیت این را دارد که به صورت سنتی نیز به مسافر ارائه خدمت کند.
شهرستان میبد تعداد 115 تاکسی شهری و نیز 300 تاکسی تلفنی تحت نظارت 18 آژانس دارد که در سطح شهر در حال تردد هستند.
از 18 دفتر آزانس فعال در شهرستان میبد 2 آژانس را بانوان راه اندازی کرده اند و یک آژانس بانوان دیگر نیز در بخش بفروئیه در حال راه اندازی می یاشد.
آزانش عمومی دیگری نیز در منطقه شهیدیه در حال راه اندازی است که با راه اندازی آنها تعداد آزانس تاکسی تلفنی میبد به 20 دفتر می رسد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.