سید جلال حسینی روز یکشنبه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری جشن نیکوکاری به خبرنگار ایرنا افزود: این کمک‌ها در قالب 40 سرفصل از سوی خیران اهداء شده است.
وی اظهار داشت : مردم شهرستان امسال چهار میلیارد و 364 میلیون ریال صدقه از طریق 14 هزار صندوق واریز کردند که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد دارد.
این مسئول بیان کرد :کشاورزان در همین مدت 9 میلیارد و 136 میلیون ریال زکات مستحبی و واجب پرداخت کردند و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال افزون بر 10 میلیارد ریال برسد .
این مسئول تصریح کرد: از میزان زکات پرداختی 60 درصد در حمایت از نیازمندان در حوزه درمان ، مسکن ، جهیزیه و تحصیل و 40 درصد آن در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی شامل ساخت خانه‌های عالم ، مسجدها و حسینیه‌ها هزینه خواهد شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه یاد آور شد: جشن نیکوکاری امسال با شعار( عید برای همه ) و با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند برگزار می‌شود.
حسینی خاطر نشان کرد: این جشن در روزهای 15، 16و 17 اسفندماه جاری در 150 مدرسه ، پایگاه مقاومت میدان‌ها و محل برگزاری نماز جمعه شهرهای ابرکوه و مهردشت برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه پارسال مردم و خیران با اهدا یک میلیارد و 100میلیون ریال در جشن نیکوکاری شرکت کردند، اضافه کرد: کمک‌های اهدایی مردم و خیران ، قبل از نوروز سال 98 بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.
هم‌اکنون هزار و 400 خانوار مددجو و نیازمند شامل 2 هزار و 192 نفر از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.