علی صبور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تیم های مرحله نهایی را هیات اردکان، دانشگاه یزد، هیات گیلان و سپاهان اصفهان ذکر کرد و افزود: در دور رفت این مرحله که 25 و 26 بهمن ماه جاری در اصفهان برگزار شد، تیم اردکان با 9 امتیاز به مقام نخست دست یافت.
به گفته وی همچنین تیم های سپاهان اصفهان و دانشگاه یزد به ترتیب با کسب هفت و پنج امتیاز در مکان های دوم و سوم ایستادند.
دبیر هیات بدمینتون یزد ابراز امیدواری کرد که 2 نماینده استان در این رقابت ها با حمایت هواداران و ارائه بازی فنی برای یزد افتخار کسب کنند.
صبوری استعدادیابی ورزشی را از جمله فعالیت‌های این هیات عنوان کرد و گفت: 500 نونهال و نوجوان دختر و پسر در 10 مدرسه بدمینتون استان مشغول فراگیری آموزش‌های لازم در این رشته هستند.
وی خاطر نشان کرد: از این تعداد مدارس ،هفت مورد در مرکز استان و بقیه در اردکان، تفت و ابرکوه فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه مربیان در مدارس استعدادیابی در چارچوب برنامه‌های فنی و فرهنگی، آموزش‌های لازم را به افراد ارائه می‌دهند، بر گسترش فعالیت‌ها در بقیه شهرستان‌ها خبر داد.
دبیر هیات بدمینتون یزد، آمار ورزشکاران این رشته را که به‌صورت تفریحی در استان فعالیت دارند حدود 2 هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: حدود 500 نفر طبق مقررات از خدمات بیمه ورزشی برخوردار هستند.
صبور، مهم‌ترین مشکل را کمبود بودجه برای اعزام تیم‌ها، میزبانی مسابقات و برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی ذکر کرد و همکاری خیران و حامیان مالی را در این ارتباط خواستار شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری یزد قرار دارد.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.