مرتضی افخمی روز یکشنبه در آستانه هفته منابع طبیعی به ایرنا افزود: مردم از منابع طبیعی که در آن درخت حائز اهمیت و به عنوان بستر حیات قلمداد می شود آگاهی لازم را ندارند و حساسیت مورد نیاز وجود ندارد.
وی اضافه کرد:‌ وظیفه ما مسئولان این است که اهمیت منابع طبیعی را در دل مردم جا بیندازیم .
رئیس اداره منابع طبیعی اردکان با بیان اینکه درآمد کشور بیشتر بر پایه استفاده از منابع طبیعی مانند نفت و معدن است تصریح کرد:‌ در روز درختکاری لازم است که خسارات وارده به منابع طبیعی که بخشی از آن ناشی از گسترش صنایع می باشد اقدام کنیم.
افخمی اظهار داشت: به منظور اهمیت دادن به منابع طبیعی نیاز به همکاری ائمه جماعات و روحانیون می باشیم تا از طریق تریبون خود به مردم و مسئولان این موضوع را گوشزد کنند.
وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی و عملی منابع طبیعی و درختکاری در تمام رده های سنی در سطح شهرستان برگزار می شود افزود: در حال حاضر برای گسترش منابع طبیعی تمام ارگان های مرتبط باید نهایت همکاری را بکنند تا این معضل مهم حل شود.
رئیس اداره منابع طبیعی اردکان درادامه به بیان برنامه های هفته منابع طبیعی از 15 الی 21 اسفند ماه سال جاری پرداخت و گفت: برگزاری مراسم روز ملی درختکاری در پارک کوهستان شهرستان اردکان، برگزاری مراسم پیاده روی و درختکاری توسط بانوان کارمند شهرستان در پارک بانوان، دیدار با ائمه جمعه اردکان ، عقدا و احمدآباد ، توزیع نهال رایگان بین نمازگزاران بعد از نماز جمعه و توزیع بروشور منابع طبیعی در بین نمازگزاران از جمله برنامه های این هفته می باشد .
افخمی ادامه داد:‌ از دیگر برنامه ها می توان تجلیل از محافظین افتخاری شهرستان، بازدید اعضاء کارگروه سیل و مخاطرات برق ، آب و فاضلاب شهرستان اردکان از طرح های آبخیزداری شهرستان،‌ بازدید از پروژه مدیریت بیابانی مناطق شمال اردکان ، مراسم نهالکاری به کمک نیروهای بسیجی ،‌ برگزاری مراسم در دانشگاه اردکان ، برگزاری مسابقات فرهنگی بین دانش آموزان مدارس و بازدید دانش آموزان از نهالستان اداره و...نام برد .
مساحت کل شهرستان اردکان 2میلیون 309 هزار هکتار، مراتع آن یک میلیون و 600 هزار هکتار، جنگل دست کاشت 6هزار و 130هکتار ، جنگل طبیعی با احتساب بیشه زار و درختچه زار 87هزار و 352هکتار و کل منابع طبیعی شهرستان 2میلیون 294هزار و 848هکتار است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.