به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دکتر مهدی حدادزاده افزود: با مهارت تیم جراحی قلب و آی سی یو، این بیمار از مرگ حتمی نجات یافت و اکنون حال عمومی وی مطلوب است.
وی اظهار داشت: این عمل جراحی پیچیده،8 ساعت به طول انجامید و بیمار حین عمل و بعد از آن 20 کیسه خون دریافت کرد.
دکتر حدادزاده تصریح کرد:این بیماری به سندروم مارفان معروف است و پارگی شریان آئورت در کودکان و نوجوانان بسیار نادر است.
نیمی از بیماران که دچار پارگی آئورت می‌شوند پیش از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند و بیمارانی هم که به بیمارستان می‌رسند به ازای هرساعت تاخیر در جراحی یک درصد میزان کشندگی آن افزایش می‌یابد.
آئورت بزرگترین شریان اصلی بدن است که خون را از قلب به سایر اعضای بدن می رساند، بیماری آنوریسم آئورت بر اثر بزرگی و گشاد شدن غیر طبیعی شریان آئورت رخ می دهد که در صورت عدم درمان به موقع خطر مرگ بیمار را در پی دارد.
در بیمارستان افشار یزد،ماهانه بیش از 90 عمل جراحی قلب کودک و بزرگسال انجام می شود و بیماران زیادی از استانهای همجوار جهت درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند.
14 بیمارستان دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی یزد و درمجموع 132 مرکز بهداشتی و درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان 349 واحد است که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.