به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد حسین کارگر یکی از روحانیون بهاباد در سخنانی به فلسفه شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد و یادواره شهدا را محلی برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا دانست .
وی افزود: باید فرهنگ شهید و شهادت به نسل‌های آینده انتقال یابد که مسئولیت این کار برعهده مسئولان است.
این کارشناس مذهبی گفت : شهیدان گرانقدر و والا مقام به خاطر دفاع از ملت و کشورشان از همه هستی خود گذشتند تا امنیت و آرامش را برای مردمشان فراهم کنند.
وی با بیان اینکه باید بدانیم اگر بهترین عزیزانمان را برای آرامش و امنیت و حفاظت از تمامیت ارضی کشورمان هدیه کردیم امروز استقلال، آزادی را به دست آوردیم، تصریح کرد: ایران اسلامی امروز با هدیه خون شهیدان در دنیا سربلند است.
کارگر با اشاره به اهمیت حفظ نام و یاد شهدا، گفت: استکبار جهانی با جنگ اقتصادی و روانی وارد مبارزه با ما شده است که به یاری خدا، با الگوپذیری از شهدا، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و رعایت طرح راهبردی اقتصاد مقاومتی بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در این یادواره‌ها جوانان ما با فرهنگ شهادت، خاطرات شهدا، جبهه و جنگ آشنا می‌شوند و بدین وسیله نسل به نسل این فرهنگ، ایثارگری ها، شهامت و فداکاری ها منتقل می‌شود.
این روحانی منطقه ادامه داد : باید این پیوند بین شهدا، روحیه ایثارگری با نسل جوان برقرار شود که به حمدالله نسل جوان ما انقلابی، تابع ولی‌شان هستند، تابع مقام معظم رهبری هستند و با شهدا پیوند دارند و برگزاری اینگونه مراسم‌ها این پیوند را مستحکم‌تر خواهد کرد.
شهید فتوحی به مدت 9 سال در سمت فرمانده پاسگاه انتظامی آسفیچ صادقانه خدمت کرد تا اینکه در سال 1383 به یزد منتقل شد و باتوجه به آشنایی اش با عرصه های بیابانی ، به درخواست فرمانده یگان عملیاتی علی بن ابیطالب علیه السلام ساغند عاشقانه به آن یگان پیوست .
وی بعد ازشرکت در چندین عملیات جهت دستگیری و براندازی کاروان های مواد مخدر و کشف و ضبط محموله های آنان سرانجام در سوم اسفند 1384هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید .
پیکرپاک این شهید پس از تشییع باشکوه در یزد، بافق و بهاباد در جوار شهدای بنستان مخصوصا پسرخاله شهیدش عباس مهری به خاک سپرده شد.
مداحی و بیان خاطره از دیگر برنامه های این مراسم بود .
9877/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.