به گزارش ایرنا ، علی‌اکبر اسحاقی روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 98 شهرستان تصریح کرد: ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران و نیز تنوع‌بخشی به خدمات در دستور کار کمیته اجرایی ستاد تسهیلات قرار دارد.
وی بیان کرد: با ارائه خدمات مطلوب می‌توان شرایط ماندگاری بیشتر مسافران را در شهرستان فراهم کرد.
معاون فرمانداری ابرکوه تأکید کرد: علاوه بر برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها ، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بوم گردی‌های منطقه نیز باید آمادگی لازم را برای اسکان به مسافران نوروزی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ابرکوه به‌عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری در سطح ملی شناخته می‌شود، اظهار داشت: آثار تاریخی و طبیعی شاخص باعث این انتخاب شد، و قرار گرفتن در جاده طریق الرضا (ع) موجب افزایش مسافران نوروزی شده است.
از میان 14 شهر انتخابی ابرکوه، تفت و میبد در استان یزد قرار دارد.
اسحاقی بابیان اینکه ابرکوه از لحاظ تاریخی، طبیعی، گردشگری، صنایع‌دستی و تولید سوغات جاذبه‌های قابل‌توجهی دارد افزود: در ایام نوروز باید این ظرفیت‌ها بیشتر به مسافران و گردشگران معرفی شود.
از 400 اثر تاریخی و طبیعی شهرستان 136 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید .
علاوه سه اثر طبیعی، منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده، خانه‌ های قدیمی، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع، کوه گنبد عالی و سرو 4500 ساله از مهم‌ترین آثار تاریخی ابرکوه است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.