هوشنگ جزئی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز به کار پنجاه و دومین دوره آموزشی 2 روزه مدیران اداره های تابعه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری استان ها در یزد در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اتفاقی که در سال جاری موجب شد فعالیت های آبخیزداری با تولیت این سازمان شتاب بیشتر و گسترده تری پیدا کند تخصیص 200 میلیون دلار اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای انجام فعالیت های آبخیزداری در کشور بود.
وی اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار تاکنون 85 درصد عملیات در حوزه آبخیزداری انجام شده و این اقدامات نتایج بسیار مثبتی را به دنبال داشته است.
جزئی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای همین موضوع تفاهم نامه های با استانداران منعقد شد تا از محل منابع استانی 600 میلیون تومان به حوزه آبخیر استان مربوطه کمک شود.
وی ادامه داد : با اجرای این برنامه ها در حوزه آبخیز توانستیم کنترل سیل ، فرسایش خاک، ارتقا سطح سفره های زیر زمینی و ارتقاء پوشش گیاهی در سطح مراتع کشور شاهد باشیم.
جزئی اضافه کرد: برای سال آینده هم اعتباری بیش از این برای اجرای عملیات آبخیزداری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اقدامات ویژه در حوزه مراتع خاطر نشان کرد: امسال از محل صندوق توسعه ارزی اعتبار خوبی هم برای 110 هزار هکتار برای اصلاح و احیا مراتع پیش بینی شد که اقدامات کاشت ، احیاء، حفاظت ، قرق در دستور کار سازمان قرار گرفت و به نتایج مثبتی هم دست یافتیم.
شرکت کنندگان در دوره آموزشی مدیران اداره های تابعه سازمان جنگل ها، در زمینه سیاست ها و برنامه های راهبردی بحث و تبادل نظر می کنند.
98 درصد از مساحت استان یزد معادل هفت میلیون و 300 هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهد که 38 درصد عرصه‌ها معادل 2 میلیون و 650هزار هکتار اراضی بیابانی است.
تاکنون 13 منطقه تحت فرسایش بادی به وسعت یک ‌میلیون و 212 هزار هکتار شناسایی شد که این کانون‌ها در 10 شهرستان استان پراکنده است.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.