به گزارش ایرنا ، رئیس آموزش‌ و پرورش ابرکوه در آئین اعزام دانش آموزان گفت: شما عزیزان در این سفر معنوی از مناطقی بازدید می‌کنید که شهدای اسلام برای حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع از نظام اسلامی به شهادت رسیدند.
محمدعلی کریمی با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام افزود: تعهد، ایثار و اخلاص جوانان به‌ویژه قشر دانش‌آموزی در هشت سال دفاع مقدس بود که با تمام توان در مقابل دشمن تا دندان ‌مسلح ایستادگی کردند.
وی اظهار داشت: امنیت، اقتدار و هویت ملی ایران در جهان حاصل جانفشانی شهدا و ایثارگران است.
همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در حاشیه اعزام این کاروان دانش‌آموزی به ایرنا گفت: آن‌ها به مدت چهار روز علاوه بر فراگیری مهارت‌ درس آمادگی دفاعی از شلمچه ، دهلاویه ، هویزه و اروند رود و یادمان شهدای منطقه دیدن می‌کنند.
سرهنگ پاسدار علی فاتحی اظهار داشت: این کاروان با هشت دستگاه اتوبوس و با همراهی مبلغ ، پزشکیار و راوی پیشکسوت دفاع مقدس به‌عنوان عوامل اجرایی در این اردوی معنوی دانش آموزان را همراهی می‌کنند.
وی که همراه دانش آموزان در این سفر است با اشاره به برکات اعزام اردوهای راهیان نور یادآور شد: ترویج فرهنگ مقاومت، حفظ روحیه ازخودگذشتگی و تشریح ارزش‌های دفاع مقدس مهم‌ترین اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه ادامه داد: آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس از ابزارهای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.
فاتحی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، امام راحل و ایثارگران اظهار داشت: از چند سال گذشته تاکنون هفت هزار و 820 نفر از دانش آموزان شهرستان از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند.
در مراسم اعزام دانش آموزان،حجت اسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه و جمعی از مسئولان محلی و خانواده‌های دانش آموزان حضور داشتند.
در سال تحصیلی 98- 97، حدود 9 هزار نفر دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در 107 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
ابرکوه 275 شهید، 570 جانباز و 33 آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.