'مصطفی بوستانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در محل نمایشگاه کتاب، استقبال از نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: قبل از آن، نمایشگاه کتاب در خارج از این محل برپا میشد و کتابها هم بیشتر علمی و درسی بود و لذا استقبال قابل توجهی نمیشد اما اکنون اوضاع متفاوت شده و چهار سال است که نمایشگاه در این محل برپا می شود.
وی اظهار داشت: نظرسنجی های انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می دهد نمایشگاه کتاب یزد از رتبه خوبی در کشور برخوردار است و از سوی وزیر وقت ارشاد هم تقدیر نامه دریافت کرده است.
وی نمایشگاه کتاب یزد را متفاوت از نمایشگاههای دیگر برپا شده در این خطه دانست و یادآور شد: کتابهای خوبی در بخش های مختلف عرضه شده و مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار می گیرد.
مدیر عامل شرکت نمایشگاههای استان یزد تصریح کرد: امسال از لحاظ حضور ناشران با رشد 40 درصدی روبرو بودیم و از 555 ناشر به 750 ناشر افزایش یافته ضمن آنکه تعداد غرفه داران امسال هم 325 غرفه است که افزایش قابل توجهی داشته است.
بوستانی از وجود 84 هزارو 300 عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد که شامل کتب عمومی، مذهبی، دانشگاهی، کودکان، زبان انگلیسی، کشاورزی، هنر و حقوق است.
وی به عدم عرضه کتابهای کمک درسی در این نمایشگاه هم اشاره کرد و با بیان اینکه ما هم با شرایط موجود راضی نیستیم اضافه کرد: کتاب به دلیل گرانی آن از سبد کالای خانواده ها خارج شده و این نگران کننده است.
یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد، شنبه گذشته با مشارکت 410 ناشر و نمایندگی نشر، برای مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه های استان گشایش یافت.
استان یزد با ایجاد یک هزار و 833 باشگاه کتابخوانی، رتبه دوم کشور را در این زمینه دارد و هم اکنون شهر یزد از نامزدهای جدی کسب عنوان پایتخت کتاب است.
برای حمایت از علاقه مندان به کتابخوانی یک میلیارد و یکصد میلیون ریال بن تخفیف خرید کتاب در نظر گرفته شده و کتابهای عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف 30 درصد عرضه می شود.
در یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد 238 ناشر مستقل، 137 نمایندگی و 35 غرفه فروش متمرکز در قالب 322 غرفه، محصولات فرهنگی خود را عرضه کرده اند.
برای حمایت از ناشران استان 50 غرفه برای این قشر در نظر گرفته شده و علاوه بر آن 20 غرفه محصولات دیجیتال و 7 غرفه نیز برای مطبوعات محلی استان یزد در این نمایشگاه اختصاص یافته است.
60 برنامه جنبی در طول یک هفته برگزاری نمایشگاه کتاب یزد برپا شده و تجلیل از برگزیدگان جشنواره یزد، تقدیر از بخش های فعال در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری، نقد و بررسی کتاب و برگزاری کارگاه های مختلف در ارتباط با مباحث حوزه کتاب از جمله این برنامه هاست.
یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال تا سوم اسفند ماه با شعار «یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی» در محل دائمی نمایشگاه های این استان دایر است.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.