معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد در کارگروه تنظیم بازار استان بر ضرورت تامین اقلام مورد نیاز مردم با قیمت تنظیم بازار و نظارت جدی بر تعادل قیمت‌ها در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی زینی‌وند در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: تشکیل روزانه برخی کمیته‌های مربوطه برای نظارت جدی بر تعادل قیمت‌های سطح عرضه در استان ضروری است تا سوء استفاده برای گرانفروشی نشود.

وی با بیان اینکه لازم است تلاش جدی برای تامین اقلام مورد نیاز مردم با قیمت تنظیم بازار به ویژه گوشت قرمز و گوشت مرغ انجام شود ادامه داد: از نیمه اسفند ماه برای ایام منتهی به پایان سال و تامین ضروریات عید میوه تنظیم بازار تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اضافه کرد: در حوزه شبکه توزیع نیز باید با فرمانداری ها و شهرداری ها هماهنگی لازم صورت گیرد و با گسترش این شبکه، میوه شب عید در همه نقاط استان توزیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش شبکه تامین و توزیع گوشت قرمز خاطرنشان کرد: در کنار واردات دام زنده از استان فارس باید به فکر واردات دام از استان های غربی نیز باشیم زیرا واردات محدود دام زنده از یک استان مشکل یزد را حل نمی کند و لازم است با حمایت مسئولان استان این واردات بیشتر شود.

زینی وند افزود: خروج دام سنگین و گوشت قرمز از استان یزد به منظور تعادل قیمت‌ها و تنظیم بازار در این حوزه تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ ممنوع است و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با توجه به گزارش های ارائه شده درباره وضعیت گوشت مرغ در استان، گفت: در این موضوع نیز باید کمیته مربوطه میزان مصرف و ورود مرغ به استان را رصد کند و اگر نیروی انتظامی خروج غیر مجازی را مشاهده کرد در این رابطه برخورد جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین از اتحادیه مرغداران استان این توقع و انتظار را داریم تا محور کار باشند و برای تامین نیاز مردم و تنظیم بازار با همکاری مسئولان دولتی تلاش کنند.

زینی وند در پایان سخنان خود بر لزوم برگزاری نمایشگاه بهاره در استان در ایام پایانی سال تاکید و اظهار امیدواری کرد: ‌با برگزاری این نمایشگاه ها به مردم کمک شود تا در این شرایط ایام عید خوبی داشته با‌شند.

"محمدرضا علمدار" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه تاکنون ۴۶ جلسه کارگروه تنظیم بازار استان برگزار شده است، گفت: دستورالعمل هایی برای تدابیر ویژه به منظور حفظ تعادل قیمت‌ها در بازار تا پایان سال جاری و برگزاری نمایشگاه های فروش بهاره تدوین و ابلاغ شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.