به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال استان یزد افزود: سیستم اتکا به محفوظات را انگلیسی ها در نظام آموزشی ما وارد کردند تا پیشرفت نکنیم و اگر چه در برخی بخشها مانند دانش هسته ای موفق به شکستن این قالب شده ایم اما کماکان این رویه بر نظام آموزشی ما حاکم است.
وی ادامه داد: در نظام آموزشی و جامعه علمی باید رویکرد اندیشه ورزی احیاء شود که رونق کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باعث رشد روحیه تحقیق و نوآوری در نظام آموزشی مدرسه ای و دانشگاهی می شود.
امام جمعه یزد همچنین به نویسندگان و ناشران توصیه کرد آثاری را در دسترس مردم قراردهند که با فطرت آنان سازگاری داشته باشد و باعث تقویت فضایل اخلاقی در جامعه شود.
آیت الله ناصری یزدی همچنین از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب فرهنگی یاد کرد و گفت: این انقلاب یک حرکت کودتایی نبود بلکه هدف آن زدودن طاغوت و حاکمیت دستورات الهی و ارزشهای معنوی بر اساس فطرت انسان بود.
یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال از امروز 27 بهمن تا سوم اسفند ماه با شعار «یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی» در محل دائمی نمایشگاه های این استان دایر است.
در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، معاون سیاسی استاندار یزد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، و علاقه مندان به کتاب حضور داشتند.
6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.