به گزارش ایرنا، به برکت بارش رحمت الهی، گرد و غبار از چهره استان یزد زدوده شد، شهر نفسی تازه کرد و باران لطافتی زیبا به آن بخشید.
مردمان این منطقه در هفته جاری قاب زیبا و دل انگیز زمستان را از پنجره خانه های خشت و گلی خود تماشا و سیراب شدن درختان و زمین را نظاره کردند.
با بارندگی اخیر، دعای مردم اجابت شد و مشیت الهی بر این قرار گرفت که استان یزد 2 روز شاهد بارش برف و باران باشد؛ 2 روز برفی و بارانی که چهره اغلب نقاط استان را سفیدپوش و زمستانی کرد و به برکت این رحمت الهی، هوا تمیز و پاکیزه شد.
مردم یزد گرچه سختی هایی را به دلیل آبگرفتگی معابر، کوچه ها و خیابان ها متحمل شدند؛ اما بارندگی خاطره زیبایی را برای آنها ماندگار کرد؛ خاطره ای که با سال های دور پیوند خورد.
هنوز یزدی ها خاطره گذشته های دور بارش برف و باران و سفید شدن قله های مرتفع کوه های منطقه از جمله شیرکوه و خرانق را به یاد دارند و این روزها آن را به یاد می آورند و برای جوانان و نوجوانان بازگو می کنند.
در روزهای بهمن ماه، خداوند در اراده و مشیت خود ابرها را مامور باریدن کرد تا زمین سیراب شود و بندگان بتوانند رزق و روزی خود را از آن تامین کنند.
شکرگزاری مردم این خطه کویری که سالها در اثر کاهش نزولات آسمانی با خشکسالی دست و پنجه نرم می کردند در این روزهای بارانی زیبا و ستودنی است. آنها در ثانیه ثانیه های زندگی خود، از عنایت و لطف خداوندی شاکر هستند.
بر اساس آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایات، شکر به درگاه خداوند که باران رحمتش را بی منت بر مخلوقاتش نازل کرد بسیار سفارش شده است؛ چراکه شکر نعمت‌های خداوند، نشان معرفت، ادب و بندگی است.
بر همین اساس سجده‌ شکر از لازم‌ترین و واجب‌ترین مستحبات الهی است و سجده و پیشانی بر خاک نهادن یکی از راههای شکرگزاری است و گرچه خدای متعال بی‌نیاز از تشکر ماست؛ اما منفعت آن به خود ما باز می‌گردد.
حضرت امام صادق (ع) می فرمایند: هر گاه بنده نماز بگزارد و سجده شکر کند، پروردگار حجاب میان او و فرشتگان را بر می‌دارد و می‌گوید: ای فرشتگان من! به بنده‌ام بنگرید که واجب مرا انجام داد و پیمانم را به پایان برد، آن گاه به خاطر نعمت‌هایی که به او ارزانی داشته‌ام برای من سجده شکر کرد.
خبرنگار ایرنا
6198 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.