به گزارش ایرنا، علاوه بر تلاش مددجویان، حمایت های دولت، پرداخت وام بانکی به متقاضیان، حضور جدی و نفش افراد خیر و نوعدوست برای اشتغال و توانمندی آنها برای خودکفایی امری حیاتی است.
با توجه به رسالت تاریخی ایرنا در کمک به دولت و نقش آن به عنوان رسانه رسمی در تقویت اجتماعی افکار عمومی میزگردی با حضور مسئولان و کارشناسان بخش های مختلف کمیته امداد ابرکوه برگزار شد و شرکت کنندگان بر ضرورت حمایت افراد خیر در توانمندکردن مددجویان تاکید کردند.

** خودکفایی 500 خانوار از چرخه حمایتی
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه می گوید: با گذشت 22 روز از پیروزی انقلاب در سال 1357 خورشیدی به فرمان تاریخی حضرت امام، این نهاد خدمات رسان برای کمک به اقشار مستضعف تاسیس شد و تاکنون دستاوردها و خدمات خوبی به مددجویان مورد حمایت ارائه شد.
سید جلال حسینی افزود: در چهل سالگی انقلاب در حوزه تامین هزینه های فرهنگی، مستمری، تامین جهیزیه و مسکن مددجویی تلاش های خیلی خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح شهید رجایی 2 هزار خانوار مددجو شامل سه هزار و 500 نفر تحت پوشش قرار گرفتند، ادامه داد: هم اکنون این تعداد به هزار و 848 خانوار شامل سه هزار و 778 نفر کاهش یافت.
این مسئول نهاد حمایتی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 400 خانوار مستمری‌ بگیر دائمی از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: در صدر این تلاش ها از دهه سوم پیروزی انقلاب برای اشتغال و توانمندکردن مددجویان با پرداخت وام‌ با رویکرد خودکفایی و اشتغال‌زایی تلاش خوبی صورت گرفت.
این مسئول ادامه داد: در 10 سال اخیر و با هدف توانمندکردن افراد تاکنون افزون بر 150 میلیارد ریال وام اشتغال زایی به 500 خانوار پرداخت شد و از چرخه حمایت خارج شدند.
حسینی با اشاره به فعالیت 20 ساله طرح های « احسان و محسنین» تصریح کرد: امسال سه هزار و 368 نفر حامی از 300 نفر ایتام و خانوادهای محسنین پنج میلیارد و 270 میلیون ریال کمک کردند.

** انتظار 100 مددجو برای وام اشتغال
همچنین به گفته معاون امور توانمندی کمیته امداد ابرکوه، طرح توانمندی، خودکفایی و ایجاد اشتغال مددجویان در حوزه‌های مختلف از جمله اولویت این نهاد در کلان نگری طرح های تولیدی و خدماتی است .
حمیدرضا علی پناه اظهار داشت : از ابتدای سال 1397 تاکنون ، هفت میلیارد و 500 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به 47 مددجو متقاضی برای ایجاد اشتغال‌ در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری ، فرش دستباف، خیاطی، صنعتی ، خدماتی و صنفی پرداخت ‌شد .
وی اضافه کرد: این افراد با دریافت تسهیلات از چرخه حمایتی خارج شدند.
وی اظهار داشت: افزون بر 100 نفر هم برای دریافت وام‌ اشتغال‌ به بانک‌های عامل معرفی شدند و در نوبت دریافت هستند، لازم است مسئولان بانک ها در پرداخت وام به متقاضیان تسریع کنند.
علی پناه با قدردانی از همکاری مجموعه فرمانداری، بخشداری‌ های مرکزی و بهمن و بانک ها در پرداخت وام خود اشتغالی افراد افزود: با پرداخت وام زمینه اشتغال افراد تحت پوشش در روستاها و مناطق عشایری در راستای توانمندکردن مددجویان فراهم خواهد شد.
علی پناه خاطرنشان کرد: امسال افزون بر پنج میلیارد ریال وام کار گشایی قرض الحسنه به 122 خانوار تحت پوشش و پنج میلیارد ریال هم برای تامین لوازم ضروری زندگی در اختیار 400 خانوار مددجو قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین با صرف هشت میلیارد ریال ، 200 واحد مسکونی مددجویی ساخته و یا بازسازی شد .

** ساخت و بازسازی سه هزار واحد مسکونی در چهار دهه
این مسئول تصریح کرد: در چهار دهه گذشته سه هزار واحد مسکونی با 50 میلیارد ریال هزینه ساخته و یا بازسازی شد .
معاون کمیته امداد ابرکوه با اشاره به دیگر خدمات یادآورشد : 270، 332 و 116 مددجو به ترتیب تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمانی امداد و صندوق بیمه روستایی و عشایری قرار دارند.
علی پناه، بهره‌مندی 500 نوعروس از خدمات جهیزیه به ارزش 20 میلیارد ریال ، پرداخت 16 میلیارد ریال هدیه ازدواج به 200 داماد ، با هدف فرهنگ‌سازی و فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان ، حمایت از 135 کودک زیر 6سال دچار سوء تغذیه با پرداخت ماهانه 920 هزار ریال را بخشی از خدمات ارایه شده به مددجویان بیان کرد.

** تقویت بنیه علمی دانش آموزان تحت پوشش
همچنین کارشناس امور فرهنگی کمیته امداد ابرکوه اظهار داشت:
هم اکنون 244 دانش آموز و 32 دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند که امسال برای تحصیل آنها 750 میلیون ریال هزینه شد .
محمد صادق عمیقی ادامه داد: برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان 300 مورد کلاس تقویتی تشکیل شد و 200 دانش آموز از خدمات مشاوره بهره مند شدند و برای این طرح 700 میلیون ریال هزینه شد.
وی برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی، تربیت حافظان جزء و کل قرآن، ارائه خدمات اردویی و آموزش خانواده را بخشی از دیگر فعالیت ها بیان کرد.

** کمک 18 میلیارد ریال افراد خیر به محرومان
به اظهار مسئول مشارکت های مردمی کمیته امداد ابرکوه از آغاز سال 1397 تاکنون افراد خیر 18 میلیارد ریال به نیازمندان و محرومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد دارد.
کریم شیروانی افزود : این مبلغ در قالب 40 سرفصل که بخشی از آن شامل پرداخت صدقه ، زکات ، طرح‌های اکرام ، ایتام ، اطعام و محسنین است، از سوی خیران اهدا شد.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و کمک های خیری اظهار داشت: در این مدت چهار میلیارد ریال صدقه از طریق 14 هزار صندوق جمع‌ آوری شد که این مبلغ در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد دارد.

** پرداخت 7.5 میلیارد ریال زکات
همچنین مسئول طرح زکات کمیته امداد حاطرنشان کرد: مردم امسال هفت میلیارد و 500 میلیون ریال زکات مستحبی و واجب پرداخت کردند و این رقم 10 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دارد.
حجت الاسلام روح اله رستگار پیش‌بینی کرد که این عدد تا پایان سال جاری به 9.5 میلیارد ریال برسد .
این مسئول تصریح کرد: 60درصد زکات پرداخت شده در حمایت از نیازمندان در حوزه درمان ، مسکن ، جهیزیه و تحصیل و بقیه صرف پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی شامل ساخت خانه های عالم ، مسجدها و حسینیه ها هزینه خواهد شد.
هم ‌اکنون هزار و 400 خانوار مددجو و نیازمند شامل 2 هزار و 192 نفر از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ( IRNA) در سال 1313 خورشیدی بانام «آژانس خبری پارس» به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تأسیس شد و با 85 سال فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه‌های داخلی و خارجی است.
این رسانه ملی در هشتم دی 1360 با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد و هم‌اکنون بیش از هشت دهه از فعالیت آن می‌گذرد و قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران است.
ایرنا دارای شبکه‌ای گسترده ای از دفاتر و خبرنگاران در داخل و خارج از کشور است به‌گونه‌ای که علاوه بر 54 دفتر در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم، شبکه گسترده از خبرنگاران محلی در نقاط مختلف دارد.
ایرنا همچنین در حال حاضر با بهره‌گیری از 22 دفتر خارجی، تحولات و رویدادهای جهان را از نزدیک پوشش می‌دهد و علاوه بر آن، اخبار تحولات ایران را علاوه بر فارسی به 8 زبان زنده و مهم دنیا در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین صاحب‌امتیازی روزنامه‌های ایران، ایران ورزشی، روزنامه عربی زبان الوفاق، انگلیسی‌زبان ایران دیلی و روزنامه ویژه نابینایان - «ایران سپید»- را در اختیار دارد و دانشکده خبر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تربیت خبرنگاران و متصدیان حوزه اطلاع‌رسانی کشور نیز وابسته به آن است.
هم‌اکنون فراورده‌های ایرنا به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی، روسی، اردو، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می‌شود.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.