به گزارش ایرنا رقیه کرمانیان روز سه شنبه در نشست معرفی کتاب در اداره آموزش و پرورش اردکان، افزود:‌ در بین دانش آموزان هنوز لذت خواندن کتاب بوجود نیامده است .
وی اضافه کرد:‌ اگر دانایی در دانش آموز به واسطه خواندن کتاب به وجود آید مطمئنا تصمیمات خوبی برای آینده اش،‌ خواهد گرفت.
معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه‌ لازم است معلمان در بین خودشان ، به صورت فصلی نشست کتابخوان برگزار کنند تصریح کرد: کتاب باید در معرض دید مردم باشد تا مطالعه کنند و سعی دربالا بردن آگاهی خود داشته باشند .
کرمانیان در ادامه ضمن اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای اداره آموزش و پرورش در دوران مدیریت اشرفیان اظهار امیدواری کرد: در دوره مدیریت جدید نیز شاهد همین روند رو به رشد باشیم.
وی با توجه به اهمیت کتابخوانی به ویژه در بین کودکان و نوجوان که جامعه هدف آموزش و پرورش است، تاکید کرد: همکاری مدارس با کتابخانه های عمومی می تواند باعث افزایش سرانه مطالعه در جامعه و رشد فرهنگ کتابخوانی شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان نیز با بیان اینکه رئیس آموزش و پرورش عضو حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی است و این نشان از رابطه تنگاتنگ این 2 نهاد فرهنگی دارد عنوان داشت: محمد اشرفیان در دوران مدیریت خود حسن همکاری را با کتابخانه های عمومی داشته و برگزاری بیش از 200 نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در کارنامه کاری او می درخشد و این مهم جای تقدیر دارد.
حسین پایدار در ادامه، انتصاب شایسته کارگر را در سمت مدیریت آموزش و پرورش تبریک گفت و بیان داشت:‌ با توجه به سابقه کاری درخشان ابوالفضل کارگر، حضور ایشان به عنوان عضو جدید انجمن کتابخانه های عمومی می تواند منشأ خدمات و همکاری های موثر باشد.
در پایان این دیدار و در پی طرح چهارشنبه های کتابخوانی در ادارات شهرستان، اشرف تقدیری،‌ کارشناس فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی به معرفی کتاب «تو در قاهره خواهی مرد» پرداخت.
تقدیری در معرفی این کتاب گفت: خواندن این رمان مستندگونه برای شناختن ترس ها و نفرت های درونی شاه بسیار مفید است و لحن مخاطب ‌گونه این کتاب و استفاده از تکرارهای متوالی در کنار روانی متن کتاب و پرداختن به جزئیات باعث می شود تا به این باور برسیم که تاریخ تکرار می شود و ترس شاه نیز از همین تکرار هاست به ویژه تبعید و مرگ دور از وطن و سرانجام محمدرضا پهلوی هم به این تکرار دچار می شود.
طرح چهارشنبه های کتابخوانی ادارات به همت اداره کتابخانه های عمومی و با همکاری فرمانداری اردکان با هدف توسعه کتابخوانی، هر هفته چهارشنبه در ادارات مختلف شهرستان برگزار می شود و کتابهایی در ارتباط با مناسبت های آن هفته معرفی می گردد.
در پی بازنشستگی مدیر آموزش و پرورش اردکان و انتصاب مدیر جدید این اداره، معاون فرماندار و رییس اداره کتابخانه های عمومی با حضور در این اداره، ضمن تقدیر از مدیر قبلی و تبریک به مدیر جدید، درباره همکاری ها و مراودات بین این 2 نهاد فرهنگی بحث و گفتگو کردند.
رقیه کرمانیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان صبح امروز با حضور در اداره آموزش و پرورش از همکاری محمد اشرفیان، مدیر قبلی این اداره به عنوان عضو حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کردند و حضور ابوالفضل کارگر را به عنوان مدیر جدید این اداره تبریک گفتند.
تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی اردکان حدود پنج هزار نفر است و هم‌اکنون 14 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است و 140 هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه‌های عمومی موجود و نگهداری می‌شود.
اردکان دارای 19 هزار دانش آموز، 14 کتابخانه عمومی و 98 هزار نفر جمعیت است و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.