به گزارش ایرنا ، علیرضا نقوی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح تفصیلی مهمترین ابزار ساماندهی نظام شهری و محلات شهری است و در کنار آن طرح جامع است که برای شهرستان میبد حدود 20 سال پیش تعریف شد.
وی اضافه کرد : متاسفانه از سال 78 تا به حال یک سری تغییر کاربری هایی صورت گرفت که بدون مصوبه قانونی بود و الان باعث بروز مشکلاتی برای جامعه شهری شده است.
نقوی تعداد پرونده های ارجاع شده به کمیسیون ماده پنج استانداری یزد مرتبط با این تغییر کاربری ها را سه هزار مورد عنوان کرد که بدون اخذ مجوز در زمین های مزروعی و بایر تغییر کاربری داده شده طبق مصوبات ساخت و سازهایی صورت گرفته و الان در نوبت رسیدگی برای گرفتن پایان کار و تغییر کاربری به طور قانونی و پرداخت حق و حقوق شهروندی است.
شهردار میبد تصریح کرد: 90 درصد طرح تفصیلی و جامع شهر میبد قابل اجرا نیست و گذشته از آن هر طرح تفصیلی و جامع باید 10 سال یک بار بازبینی شود و کاربری شبکه معابر ، پلاک ها ، مراکز آموزشی ، شبکه های خدمت رسانی ، شبکه های آب ، برق و فاضلاب در آن مشخص باشد.
وی با اشاره به اینکه دیتابیس و اطلاعات اولیه ثبت سامانه الکترونیکی شهرداری به روز نیست ، گفت : به روزرسانی این اطلاعات قطعا با پیگری مسئولان ، همکاری شهروندان و رسانه ها که با رساندن اطلاعات به مردم و نقدهای منصفانه خود نقش مهمی در توسعه پایدارشهری دارند ، انجام می گیرد.
نقوی در ادامه به جشن ثبت جهانی زیلو که 26 و 27 بهمن ماه برگزار می شود اشاره کرد و گفت : روز نخست جشن مردمی است و روز دوم در جشن رسمی که با حضور « غدا هیجاوی» رئیس منطقه ای رئیس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه ، مسئولان کشوری و استان یزد همراه با اجرای برنامه های گوناگون است از سند یا گواهی نامه ای که شورای جهانی صنایع دستی به شهرداری میبد اهدا کرده است ، رونمایی می شود .
وی افزود: در این روز از هنرمندان زیلو باف تجلیل می شود و از کتاب زیلوی میبد که توسط دانشگاه آکسفورد به چاپ رسید نیر رونمایی خواهد شد ،همچنین در نارین قلعه با حضور دانش آموزان طرح زیلوی 400 متری نقش انداخته بر روی کاشی ها پیام صلح و دوستی ایرانیان به جهانیان مخابره می شود.
شهردار میبد با اشاره به اینکه المان زیلو نیز در 27 بهمن در میدان زیلو نصب خواهد شد ، خاطرنشان کرد: با مخابره خبرهای مرتبط به ثبت جهانی زیلو باید شعار شهر جهانی زیلو در جهان طنین افکند.
وی همچنین با دعوت از مردم به بازدید از غرفه شهرداری در نمایشگاه دستاوردهای ادارات در مصلی آیت الله اعرافی به برگزاری نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی در بندرعباس اشاره کرد که میبد نیز به عنوان نماینده استان یزد همراه با پنج شهر دیگر استان در آن جشنواره از اول تا سوم اسفند ماه شرکت خواهد کرد.
نقوی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت : به عنوان کارمند شهرداری باید طوری با من برخورد شود که خودمان می خواهیم در مراجعه به اداره ای با ما رفتار شود.
وی آموزش ، اطلاع رسانی و آگاه کردن شهروندان از قوانین شهرداری را ضروری شمرد و افزود : اعمال تخفیف هایی به ناحق به شهروندان خلاف شرعی و غیر قانونی است و مدیون شدن همه مردم یک شهر را به دنبال دارد.
این مسئول سازمان خدمات شهری میبد مطالبه گری و خواستن از مسئولان همراه با نقدهای منصفانه را حق رسانه ها عنوان کرد و از رسانه ها خواست به نقش خود در این زمینه واقف باشند.
وی خاطر نشان کرد : نادیده گرفتن بانوان در امور شهری به مانند این است 50 درصد جامعه دیده نشوند و در این راستا گذشته از آن که خود بانوان باید مطالبه گر باشند و در جامعه هدف شهرداری نیز بانوان نقش اساسی دارند.
شهردار میبد در ادامه صرفه جویی و ایجاد درآمدهای پایدار و تدوین فرصت های سرمایه گذاری را تلاش برای داشتن شهری متعالی با همکاری مردم عنوان کرد.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934 / 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.