به گزارش ایرنا ، فرماندار مهریز روز پنجشنبه دراین‌ارتباط گفت: این بازدید با برنامه‌ریزی قبلی و به دنبال یک سری مراودات و هماهنگی‌ها انجام گرفت.
سید محمد رستگاری افزود: با توجه به بازدیدی که مدتی پیش فرماندار میبد و مسئولان این شهرستان از مکان‌های تاریخی مهریز داشتند مقرر شد، جمعی از فعالان اجتماعی و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی مهریز برای آشنایی با اقدامات خوبی که در میبد در زمینهٔ گردشگری و اشتغال‌زایی انجام‌شده است از این شهرستان بازدید کنند.
وی با تبریک انتخاب میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو تصریح کرد: بافت تاریخی این شهر که با همکاری مردم و مسئولان بازسازی شد نشان از برنامه‌ریزی شهرداری و میراث فرهنگی برای احیاء بافت دارد و این فرصت بسیار خوبی برای مرمت و احیاء بافت‌های قدیمی در استان یزد خواهد بود.
نائب رئیس شورای شهر مهریز نیز گفت : این بازدید باهدف آشنایی با مراکز اشتغال‌زایی میبد نظیر کارگاه های زیلوبافی و همچنین مکان تاریخی شهر میبد انجام شد و با بازدیدی که با توجه به ثبت جهانی زیلو از کارگاه زیلوبافی شد ، بانوان از روش کار زیلوبافان به معنی واقعی لذت بردند و بسیار برای آن‌ها خوشایند بود که زیلو ثبت جهانی شده است.
زهرا دهقانی زاده افزود: آثار تاریخی میبد شباهت زیادی با آثار و بناهای تاریخی مهریز مانند کاروانسرای شاه‌عباسی و قلعه‌ها دارد اما یخچال دیدنی این شهرستان برای جمع تازگی داشت چون نظیر آن در مهریز نیست و با توضیحاتی که در مورد آن داده شد بانوان به کاربری آن در قدیم پی بردند.
وی اضافه کرد: شهر میبد با سوغاتی‌هایش نظیر زیلو و سفال و جاذبه‌هایی که دارد و دارا بودن مکان زیارتگاهی مانند امامزاده خدیجه خاتون ازنظر معنوی ، روحی و روانی و نشاط و سلامت اجتماعی برای جمع مفید بود ، گذشته از آن آشنایی با دستاوردهای شهرستان در نمایشگاهی که برگزارشده است همدلی و همراهی در بانوان ایجاد کرد.
در جمع بانوان مهریز شاغلان بخش‌های اداری، غیردولتی ، سازمان‌های مردم‌نهاد(سمن‌ها) و نیز بانوان خبرنگار حضور داشتند.
بازارچه سفال و سرامیک ، نمایشگاه دستاوردهای چهل سال انقلاب ، نارین قلعه ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، یخچال ، امامزاده خدیجه خاتون و پنجشنبه‌بازار ایجادشده در آن و نیز یکی از هتل‌ها و رستوران‌های سنتی میبد مورد بازدید قرار گرفت.
فرماندار مهریز و مسئولان این شهرستان نیز از بافت تاریخی و راسته‌بازار میبد دیدن کردند و با توضیحات انسیه فلاح عضو شورای شهر میبد به روند بازسازی و احیا بافت و نیز ایجاد راسته‌بازار در آن آگاهی یافتند.
مرکز شهرستان 100هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.