رئیس شورای اسلامی شهر اردکان با اشاره به بررسی و پیگیری موضوع خواهرخواندگی شهر اردکان با ایمولای ایتالیا گفت: این خواهرخواندگی در آستانه نهایی شدن است و به زودی این دوشهر خواهر خوانده می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صد و هفتمین جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر میزبان نماینده وزارت امور خارجه در استان و همچنین معاون فرماندار و شهردار اردکان بودند و در این جلسه به آثار و مزیت‌های پیمان خواهرخواندگی شهرها با یکدیگر پرداخته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه اردکان پتانسیل بالایی در ایجاد فضای بین المللی دارد اظهار داشت: از طریق خواهرخواندگی و تعاملات فرهنگی می توانیم، داشته های فرهنگی، ارزشی، دینی و بومی اردکان را به دنیا نشان داده و آنها را اشاعه دهیم.

محمدعلی مروتی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک پس از تائید موضوع خواهر خواندگی اردکان و ایمولای ایتالیا توسط وزارت کشور تفاهم نامه ای با شهر مذکور، در خصوص موضوعات فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی بین دو شهر در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: خواهرخواندگی فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی ایجاد می کند و از ظرفیت های سرمایه گذاران خارجی بهره برداری می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان اظهار داشت: این امر سبب رشد و شکوفایی شهر، ایجاد فرصت های گردشگری، تعاملات فرهنگی و معرفی همه جانبه شهر در عرصه بین المللی است.

وی عنوان کرد: پیمان خواهرخواندگی با اهداف بشر دوستانه بین شهرها صورت می گیرد و در تغییر سطح فرهنگی دو شهر و تبادل فرهنگ‌ها نقش به سزایی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان افزود: شهر ایمولای ایتالیا خواستار ارتباط تجاری و بازرگانی با شهر اردکان بویژه در حوزه کاشی و سرامیک و همچنین محصولات کنجدی شده که با پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر و مکاتبات با فرمانداری این رخداد مهم انجام و در مراحل نهایی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.