علیرضا غفورزاده روز چهارشنبه به ایرنا افزود: توسعه زیرساخت و ظرفیت‌سازی، افزایش تسهیلات عبور و مرور برای حمل‌ونقل بار و مسافر، احداث پایانه مسافربری، گسترش محدوده سرویس‌دهی خط واحد، ایجاد ایستگاه‌های تاکسی شهری در نقاط مختلف شهر از جمله این اقدامات است.
به گفته وی برنامه بهبود سطح کیفی و کمی ایمنی حوزه حمل‌ونقل، خرید 60 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل باس و نوسازی و افزایش 120 دستگاه تاکسی‌های شهری در مقاطع زمانی مختلف، مشارکت دادن بخش خصوصی در ناوگان حمل‌ ونقل و افزایش جابجایی بار و مسافر از دیگر اقدام‌های چهل‌ساله حمل‌ونقل عمومی در اردکان است.
وی اضافه کرد: گسترش حمل‌ ونقل به‌ عنوان مهم ‌ترین شاخص و زیرساخت توسعه کشور یکی از دستاوردهای چشم‌گیر انقلاب اسلامی ایران در چهار دهه اخیر است که در بخش‌های مختلف ریلی، هوایی و جاده‌ای محقق شده است.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل عمومی اردکان با اشاره به اینکه از منظر اقتصادی 10 الی 15 درصد از قیمت کالاها ناشی از هزینه حمل است، اظهار داشت: صاحبان کالاها، شرکت‌های مسافربری و حمل بار، رانندگان، دولت‌ها و مردم همگی خواهان کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد، کاهش آلودگی و مدیریت مصرف سوخت ناوگان حمل‌ونقل هستند.
غفورزاده با اشاره به اینکه صنعت حمل ‌ونقل به‌ سرعت در حال تحول و ورود به عرصه دیجیتال است، بیان داشت: این صنعت زمانی قابلیت کمک به رشد اقتصادی کشور را خواهد داشت که خود کارآمد، ایمن، یکپارچه، قابل‌اطمینان و رقابت‌پذیر بوده و تمامی اجزای آن به‌صورت هماهنگ با یکدیگر عمل نمایند.
این مسئول خاطرنشان کرد: ناوگان حمل ‌ونقل عمومی اردکان و حومه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در چهل سال اخیر همواره جهت ارتقا کیفیت ناوگان و خدمات‌دهی هرچه بهتر به مسافرین و شهروندان تلاش نموده و اقدامات قابل‌توجهی در توسعه زیرساخت و ظرفیت‌سازی، افزایش تسهیلات عبور و مرور برای حمل‌ونقل بار و مسافر، برنامه بهبود سطح کیفی و کمی ایمنی، مشارکت دادن بخش خصوصی در ناوگان حمل‌ونقل و افزایش جابجایی بار و مسافر در حمل‌ونقل عمومی اردکان انجام شده است.
وی بیان داشت: شاخص افزایش تسهیلات عبور و مرور مبحث ضروری است تا یکی از اهداف اصلی طرح جامع ساماندهی حمل‌ونقل عمومی یعنی ایجاد زمینه ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و در نتیجه افزایش جابه‌جایی و حمل بار و مسافر در جامعه شکل بگیرد.
وی گفت: امروزه گسترش محدوده سرویس ‌دهی خط واحد در تمام نقاط شهر به‌ ویژه شهرک‌های حاشیه شهر، احداث پایانه مسافربری، ساماندهی سرویس کارخانه‌ها، ایجاد ایستگاه‌ های تاکسی شهری درنقاط مختلف شهر ازجمله پایانه مسافربری، بیمارستان، دانشگاه و دادگاه، ساخت و نصب ایستگاه‌های مسقف خط واحد و تاکسی شهری در اکثر نقاط مورد نیاز در سطح شهر، خط‌ کشی محدوده ایستگاه‌های خط واحد و تاکسی شهری صورت گرفته است.
غفورزاده ادامه داد: افزایش و بهبود سطح کیفی و کمی ایمنی در حوزه حمل‌ ونقل به‌عنوان یکی از اهداف نهایی طرح‌های جامع حمل‌ونقل منظور می‌گردد که در اردکان با خرید قریب 60 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل باس و همچنین نوسازی و افزایش تاکسی‌های شهری به تعداد قریب 120 دستگاه در مقاطع زمانی مختلف به این موضوع توجه خاصی شده است.
این مسئول ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی در اجرای بخشی از فعالیت‌های خدماتی و اقتصادی در سطح کشور ازجمله مواردی است که جز برنامه‌های دولت به‌حساب می‌آید.
وی اظهار داشت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی اردکان نیز مشارکت دادن بخش خصوصی را در اولویت کاری خود قرار داده است که واگذاری ناوگان خط واحد شهری، خط واحد بین‌شهری و همچنین مسیر روستاها و توابع نمونه‌ای از آن‌ها می‌باشد.
وی تأکید کرد: افزایش جابجایی و حمل بار و مسافر همراه با افزایش سطح کیفی و کمی ایمنی حمل‌ونقل جز اهداف اصلی و شاخص در زمینه حمل‌ونقل عمومی می‌باشد که ناوگان حمل‌ونقل عمومی اردکان با توجه به توسعه شهر و افزایش شهر نشینی و ایجاد مراکز صنعتی مهم و همچنین مراکز آموزش عالی در سطح شهر و با توجه داشتن به وضعیت موجود و ظرفیت‌های ایجاد شده آمار خوبی را از خود به‌جای گذاشته است.
غفورزاده با بیان اینکه تعالی و توسعه کشور مدیون انقلاب اسلامی است، یادآور شد: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار است و به برکت اسلام و انقلاب و تلاش و همت همگانی نه ‌تنها در منطقه بلکه در دنیا با اقتدار کامل بر آرمان‌های خود ایستاده است و در راه پیشرفت و توسعه روز افزون گام بر می‌دارد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.