به گزارش ایرنا ، محمد رضایی روز دوشنبه در نشست مدیران زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون 17 بانک شامل 10 دولتی و هفت نیمه دولتی زیرمجموعه شورای هماهنگی است که مجموع سپرده های این بانکها 189 هزار میلیارد ریال است.
وی افزود: رشد منابع بانکی 17 درصد و رشد تسهیلات پرداختی با 13 درصد رشد ، 137 هزار میلیارد ریال بوده که بر این مبنا شبکه بانکی استان ، هر پولی را بدست آورده برای توسعه اقتصاد و تولید ، هزینه کرده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های یزد با بیان رشد 13 درصد میزان مطالبات بانک ها گفت: توسعه استان در گرو پرداخت به موقع تسهیلات دریافتی است به همین دلیل فعالان اقتصادی باید بعد از دریافت تسهیلات ، نسبت به پرداخت اقساط در سررسید آن ، عمل کنند.
رضایی از وجود چهار هزار و 300 شعبه بانکی ، هزار و سه خودپرداز ، 61 هزار و 531 فقره پایانه فروش و فعالیت سه هزار و 825 کارمند در شبکه بانکی استان خبر داد و اظهار داشت: به دلیل برنامه چابک سازی در بانکها ، از هفت تا هشت سال قبل تاکنون ، نیرویی در بانکهای استان جذب نشده است.
وی در تحلیل وضعیت موجود بازار و اقتصاد به مردم توصیه کرد تا نسبت به بازارهای سکه و ارز که بازاری غیرواقعی است حساسی نشان نداده و در مسیر درست حرکت کرده و سرمایه گذاری کنند.
سرپرست شعب بانک ملی در استان یزد تصریح کرد: تأمین مالی واحدهای تولیدی و حمایت از فعالان اقتصادی استان مورد تأکید بانکهای استان است ولی پیشنهاد می کنیم با راه اندازی سامانه اتحادیه اروپا ، فعالان اقتصادی در فعالیت ها بین المللی با بخش های ارزی مشورت کنند.
طبق آخرین آمار اعلام شده ، هم اکنون نزدیک به ۴۱۲‌ میلیون و ۶۵۱‌ هزار و ۱۶۱ کارت توسط بانک‌ها صادر شده و در دست مردم است.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.