ابوالفضل لطفی روز دوشنبه در گزارشی به بخشی از دستاوردهای چهل ‌ساله انقلاب در صنعت گردشگری و توجه به بافت‌های فرسوده شهری به ‌ویژه بافت‌های تاریخی در شهر اردکان اشاره کرد و اقدامات قابل ‌توجه این سازمان را تشریح کرد.
وی به ایرنا اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، دنیا را تشنه و منتظر مشاهده روی دادن اتفاقات جدید در این کشور کرد زیرا کشوری که کاملاً تحت سلطه بیگانگان بود، برنامه‌ریزی ‌هایش توسط آنان انجام می‌گرفت و متولیانش اراده‌ای از خود نداشتند، قرار بود با نفس روحانی امام خمینی (ره) برگ تازه‌ای را رقم بزند.
این مسئول تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشت که یکی از آن‌ها خروج کشور از یوق سلطه بیگانگان بود تا عزم جدی شکل گیرد و به‌عنوان کشوری تأثیرگذار در منطقه نقش‌آفرینی کند.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اردکان اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی، گردشگران خارجی، ایران را به‌عنوان یک کشور جهان‌سومی می‌شناختند و با نگاه از بالا به پایین و تحقیرآمیز به نظاره مناطق گردشگری ایران می‌آمدند ، اما امروز گردشگران خارجی محو عظمت دیداری انقلاب اسلامی و مظاهر فیزیکی کشور هستند.
لطفی بیان داشت: سازمان بهسازی و نوسازی بافت تاریخی شهر اردکان در سال 83 تأسیس شد و سپس سال در سال 96 با سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری ادغام شد که این سازمان توجه ویژه‌ای به حوزه گردشگری و بهسازی و مرمت بافت‌های فرسوده به‌ویژه بافت‌های تاریخی شهر دارد.
این مسئول توسعه صنعت گردشگری در این شهر را نیازمند همدلی و همکاری نهادهای مربوط با یکدیگر دانست و خاطر نشان کرد: در بافت تاریخی فرهنگ و تاریخ درهم‌ تنیده شده است در واقع این فضاها به کیفیت و تاریخی بودن شهر گواه می‎دهد و هویت و شناسنامه شهری است که ویژگی‎های ممتازی را در شهر متبلور می‎کند.
وی با بیان اینکه بافت تاریخی به لحاظ نگاه اقتصادی جزو بخش‌های با ارزش هر شهر تلقی می‌شود و ضرورت دارد رسیدگی و احیای بافت تاریخی در اولویت کارها قرار گیرد؛ عنوان کرد: امروزه 70 درصد از بافت‌های تاریخی شهر اردکان بدنه سازی، کف سازی و نورپردازی شده است.
وی اظهار داشت: پیاده‌روسازی خیابان‌های مصطفی خمینی و هفتم تیر و خیابان شهید صدوقی (ره)، احداث ساختمان شماره دو آتش‌نشانی اردکان، نصب سنگ جدول‌های سطح شهر ازجمله خیابان صدرآباد محوطه‌سازی و ساخت المان مقبره شهدای گمنام پارک شهر اردکان از اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان است.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اردکان در پایان از همکاری‌های همه جنبه اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهر تشکر کرد و یادآور شد: شورای شهر و شهردار اردکان توسعه گردشگری و توجه به بافت تاریخی این شهر را مدنظر قرار داده‌اند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.