به گزارش ایرنا، امام جمعه بهاباد در این آیین با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی برای ملت ایران به ارمغان آورده است.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: انقلاب اسلامی با گذشت 40 سال از عمر خود توانست تحولات شگرفی را در حوزه های مختلف اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی ایجاد و زمینه را برای توسعه زیرساخت ها فراهم کند.
امام جمعه بهاباد عنوان کرد: در فضای حساس کنونی که دشمنان انقلاب و معاندان نظام در فضای مجازی نوجوانان و جوانان و حتی کودکان را نیز هدف قرار داده اند و برای دلسرد کردن مردم برنامه دارند، تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب ، تشریح چرایی انقلاب سال 57 و پاسخ به شبهات نسل جدید بیش از سال های قبل ضرورت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود 40 سالگی انقلاب اسلامی را نشانه دوران بلوغ و شکوفایی آن دانست و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب چهلمین سال پیروزی انقلاب به مفهوم پیری انقلاب نیست، بلکه تازه آغاز راه است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب انسانی و هدف از آن تربیت انسان‌های آرمانی بود، افزود: وحدت مردم و رهبری امام امت باعث پیروزی و انفجار نور شد، شاید زمانی به تاریخ نگاهی کنیم از زمان پیامبر(ص) و حکومت حضرت علی(ع) ما حاکم اسلامی نداشتیم اما به لطف خدا در زمان حضرت امام(ره) این اتفاق افتاد و حاکمیت اسلام را شاهد شدیم.
وی با اشاره به تهدیدات و تحریکات امسال دشمن مبنی بر منع کردن جشن دهه‌ فجر بیان کرد: به لطف خدا و همراهی مردم در کنار رهبری دشمن در این امر شکست خورد و ما این مساله را پشت سر گذاشتیم.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی یادآور شد: امروزه وظیفه‌ ما در برابر این اتفاقات بسیار سخت ‌تر و دقیق‌تر خواهد بود، ما باید گذشته‌ پرحماسه خود را به نسل آینده از طریق مدارس، دانشگاه ، مساجد و ... بشناسانیم تا آنها هم بفهمند ما در این راه، چه سختی‌هایی را متحمل شدیم و این تاثیرگذاری را چگونه به دست آوردیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به برخی پیشرفت‌های 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: در بحث نظامی در دستیابی به مسائل موشکی و پهبادی جزو کشورهای اول جهان هستیم و همچنین ایران تک محصولی متکی به نفت، به صادر کننده محصولات متنوع صنعتی، معدنی، فنی مهندسی تبدیل کردیم و سهم صنعت ایران با 40 سال تحریم در تولید ناخالص داخلی از 16 درصد به 40 درصد رسید که به گفته متخصصین این امر بیانگر یک جهش صنعتی در ایران است.
وی تصریح کرد : در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم، بنابراین باید دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی بازشناسایی و تبیین شود.
اجرای سرود از سوی دانش آموزان مدرسه شاهد شهید مدرس و بازگویی خاطره و قرائت شعر در وصف انقلاب از دیگر برنامه های این مراسم بود .
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرق یزد قراردارد.
9877/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.