قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جایگاه خوب یزد در حوزه بهداشت و درمان گفت: متاسفانه یزد در برخی شاخص های سلامت وضعیت خوبی ندارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد با اشاره به اقدامات خوبی که در یزد در حوزه بهداشت و درمان و سلامت و امنیت غذایی صورت گرفته اظهار داشت: از دیرباز در استان یزد در این حوزه ها نسبت به سایر مناطق کشور وضعیت مطلوب‌تری داشتیم و در مواقعی که زیرمیزی به رویه تبدیل شده بود در استان یزد نداشتیم و بخش خصوصی هم با تعرفه دولتی کار می کرد و ارائه خدمت داشت.

وی با بیان اینکه از اقصی نقاط کشور برای درمان به یزد مراجعه می کنند به ویژه از مناطق جنوبی و جنوب غربی کشور ادامه داد: این نشان می دهد که سطح خدمات بهداشتی و درمانی در این استان بالاست و رعایت انصاف و کمک به مردم را یزدی ها سرلوحه کار خود دارند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه لازم است استان‌های دیگر هم اقداماتی داشته باشند تا این سفر و جابجایی‌ها کمتر باشد بیان داشت: اقدامات استان یزد به این معنی نیست که خالی از عیب و نقص است بلکه باید با حمایت دولت نواقص و مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه در برخی شاخص ها در یزد نسبت به کشور وضعیت خوبی نداریم گفت: مثل چاقی، شیوع دیابت، سرطان ها و ... وضعیت مطلوبی ندارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

حریرچی عنوان کرد: متاسفانه برخی آمارها هم در استان ارائه می شود که وضعیت استان را مطلوب ارزیابی نمی کند و امید است که با برنامه ریزی مدون و اقداماتی که انجام می شود در این زمینه ها نیز به جایگاه مطلوبی برسیم و برای نمونه مصرف دخانیات و اعتیاد کاهش یابد.

وی موضوعات مربوط به آموزش، بهداشت و ارتقای سلامت را از محوری ‌ترین و کلیدی‌ ترین مباحث عنوان کرد و افزود: عملیاتی کردن برنامه ‌های ملی ترویج و توسعه خود مراقبتی و تقویت و نهادینه‌ سازی همکاری‌ های بین‌ بخشی در سطوح ملی از محوری‌ ترین این برنامه‌ ها هستند.

حریرچی ایمنی غذا و مبارزه با دخانیات را از جمله برنامه‌ های مورد نیاز در طرح ارتقای سلامت برشمرد و بیان کرد: برنامه هایی که طی یکسال گذشته در یزد در این زمنه اجرایی شده می تواند در رشد کیفی استان موثر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.