معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از فعالیت 146 سمن در حوزه سلامت و امنیت غذایی در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین لطفی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با حضور معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: روند اجتماعی شدن در سلامت استان به خوبی دنبال شده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه جامع سلامت استان یزد ادامه داد: 20 پروژه در این راستا انتخاب شده و با دستگاه های استان در حال رایزنی و تفاهم نامه هستیم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به فعالیت خوب کارگروه سلامت در استان اضافه کرد: موضوع خانه مشارکت مردم که از ریرگروه های کارگروه سلامت است نیز در استان پیگیری شده و ساختار جدید به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه سند سلامت استان به عنوان جامع‌ترین برنامه‌های بین بخشی در حال پیگیری است عنوان کرد: شورای پیام رسان سلامت نیز بر اساس مصوبه کارگروه بر اساس بررسی محتوایی و با نگاه به توسعه سلامت دنبال می شود.

لطفی همچنین از تشکیل کمیته دیده بانی سلامت در استان خبر داد و بیان داشت: راه‌اندازی کانون و مجمع سلامت محلات نیز در دستور کار است و تا پایان سال 77 کانون راه اندازی خواهد شد و در حال حاضر 18 کانون فعال است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد توانمندسازی مردم، نیاز سنجی، اولویت بندی و مداخله سلامت را از برنامه های کانون سلامت محلات برشمرد و افزود: 146 سمن فعال در استان داریم که در حوزه سلامت، پیشگیری از آسیب ها و تحکیم بنیان خانواده کار می کنند و سعی در معرفی آن ها به جامعه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت ارزشمند خوب خیران عنوان کرد: زمین هایی که خیران در این حوزه برای بهداشت و درمان تامین کرده اند ارزشمند و بی نظیر بوده است.

لطفی همچنین از اجرای طرح تربیت سفیران سلامت خبر داد و بیان داشت: در این زمینه استان یزد نیز همراه با کشور پیش آمده و با اقداماتی که صورت گرفته مردم در راستای اجرای برنامه‌‌های ارتقای سلامت و آگاهی‌ بخش‌ همچنین انجام راهکارهای خودمراقبتی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.