به گزارش ایرنا دکتر محمدحسن لطفی شنبه‌شب در مجمع سلامت « محله اسکان» شهر یزد افزود: راه‌اندازی کانون‌های سلامت در راستای اجتماعی شدن موضوع سلامت است.
وی بابیان اینکه تاکنون 46 کانون سلامت در استان راه‌اندازی شد، اظهار داشت: 30 مورد در شهر یزد باهدف کمک به افزایش مشارکت مؤثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله ایجادشده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مجمع سلامت در شهرستان‌های استان برگزار شد و به نتایج خوبی هم‌دست یافته‌ایم.
لطفی در ادامه به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح 110 هزار حاشیه‌نشین استان که از خدمات سلامت بی‌بهره بودند با راه‌اندازی هفت پایگاه و مرکز جامع سلامت از خدمات مختلف در حوزه سلامت برخوردار شدند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم گفت: امروز همه به این نتیجه رسیدند که سلامت فقط یک موضوع پزشکی و درمانی نیست بلکه باید به آن فراتر نگاه کرد و خود مردم باید میدان‌دار این بخش باشند.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: اگر مردم در حوزه‌های مختلف توانمند شوند سلامت اجتماعی هم محقق می‌شود.
وی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در اجتماعی شدن سلامت تأکید کرد و اظهار داشت: برای داشتن جامعه سالم و ایمن باید اقدام‌های مؤثری درزمینهٔ اجتماعی انجام شود .
هم اکنون 46 کانون سلامت محله در استان یزد فعالیت دارد با توجه به تعداد محله‌ها درمجموع به فعالیت و ایجاد 486 کانون سلامت نیاز داریم.
14 بیمارستان دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی یزد و درمجموع 132 مرکز بهداشتی و درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان 349 واحد است که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.