به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مجموعه سما سال ۱۳۷۱ با توجه به نیاز آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی راه اندازی شد و هم اکنون 100 هزار دانش ‌آموز و ۱۱۰ هزار دانشجو در مراکز زیرمجموعه آن تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه حدود هزار دانش آموز در مدارس سما استان یزد مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: این مجموعه سال گذشته 200 عنوان رتبه های برتر ناحیه 2 کشور، ملی و جهانی در رشته ها و بخش های مختلف کسب کرد.
همچنین رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما یزد از ایجاد رشته‌ های فیلم‌سازی، نقاشی، گرافیک، امور اداری، تاسیسات آسانسور و پله برقی، کاردانی فنی ربات خبر داد و گفت: در این رشته‌ ها برای بهمن ماه دانشجو پذیرفته می شود.
محمدرضا احمدزاده افزود: فعالیت آموزشکده فنی و حرفه ای سما در سال 1383 با توجه به نیاز کشور به تکنیسین در دوره های کاردانی آغاز شد و در یزد 2 هزار و 100 دانش آموز و 900 دانشجو در این آموزشکده مشغول به تحصیل هستند.
وی، از اخذ مجوز فعالیت هنرستان تربیت بدنی و رباتیک پسران و گرافیک و عکاسی دختران خبر داد و گفت: این هنرستان ها مهر ماه سال ۱۳۹۸ دایر خواهد شد.
احمدزاده با بیان اینکه نخستین هنرستان بهیاری به زودی در یزد راه اندازی می شود، اضافه کرد: هم اکنون یک هنرستان بهیاری در منطقه جنوب شرق کشور، در شهرستان آباده استان فارس فعالیت دارد و نیروهای مورد نیاز یزد نیز از آن تامین می‌شود.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.