به گزارش ایرنا رقیه کرمانیان روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان افزود: با همت اداره کتابخانه ها و با همکاری فرمانداری، نشست معرفی کتاب را در برخی ادارات آغاز کرده ایم .
وی درخواست کرد ادارات همزمان با مناسبت ها خودجوش اقدام به معرفی بهترین کتاب نمایند تا این فرهنگ در بین تمام اقشار جامعه نهادینه شود.
معاون فرماندار تاکید کرد: برای فرهنگ سازی در امر مطالعه کتاب باید از خودمان شروع کنیم.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان نیز با بیان اینکه با برگزاری برنامه های متنوع در برخی کتابخانه های عمومی برای استفاده عموم توانسته ایم مردم را با کتاب آشتی دهیم اظهار امیدواری کرد با کمک مسئولان برنامه های نظیر کارگاه های آموزشی و همایش های مرتبط با کتاب در تمام کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شود.
حسین پایدار در ادامه به تفاوت های عملکرد قبل و بعد از انقلاب این اداره پرداخت و تصریح کرد : قبل از انقلاب کتابخانه رسمی در اردکان نداشته ایم و فقط یک کتابخانه با همت آیت الله خاتمی (ره) در حوزه علمیه تاسیس شد که بعدها به ساختمان آیت الله فاضل اردکان انتقال یافت.
وی اضافه کرد: هم اکنون 14 کتابخانه عمومی در محلات و روستاهای مختلف شهرستان دایر است که علیرغم مشکلاتی که در این کتابخانه ها وجود دارد و نیاز به پیگیری و حمایت مسئولان جهت رفع آن است، خوشبختانه رونق بسیار خوبی دارد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان اظهار داشت :در یک مقطع زمانی 2باب کتابخانه فاضل و حائری در اردکان با 1500عضو وجود داشت ولی هم اکنون قریب به 7000عضو فعال از ظرفیت کتابخانه ها بهره می برند.
پایدار تصریح کرد : این ها همه از برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
مسئول فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان نیز در ادامه ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیان برنامه های دهه فجر پرداخت .
اشرف تقدیری گفت : برگزاری مسابقات کتاب خوانی ، خلاصه نویسی از کتاب های انقلاب، خاطره گویی از زمان انقلاب، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی، برگزاری مسابقه کتابخوانی کف خیابان، برگزاری مسابقه نقاشی 20آفرین ، برپایی نمایشگاه کتاب ، شب شعر فجر فاطمی و نشست های کتاب خوان با موضوع انقلاب از جمله برنامه ها این ایام است که توسط اداره کتابخانه ها برگزار می‌شود.
تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی اردکان حدود پنج هزار نفر و هم‌اکنون 14 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است و 140 هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه‌های عمومی موجود و نگهداری می‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.