به گزارش شامگاه روز جمعه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع روحانیون افزود: فلسفه اصلی انقلاب اسلامی، خدمت خالصانه به مردم و خدایی عمل کردن است.
وی ادامه داد: از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، آنچه موجب پیروزی و شکست بر دشمنان شد توجه به خدا در تمام شرایط و عمل کردن به وظایف دینی و انقلابی است.
امام جمعه یزد تصریح کرد: برخی هنوز فکر می‌کنند انقلاب به وجود آمد که هر کسی که توانست حکومت کند هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد در حالی که فلسفه انقلاب این است که تمام اعمال خدایی باشد.
ناصری یزدی، روند حرکتی امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب را به سه بخش تقسیم‌بندی کرد و گفت: پایه‌ریزی انقلاب را امام خمینی(ره) در ایران انجام داد و شروع حرکت و قیام‌های علیه نظام شاهنشاهی در سال 42 انجام شد.
امام جمعه یزد مرحله دوم انقلاب را مربوط به نجف دانست و عنوان کرد: رژیم شاهنشاهی به دنبال این بود که با تبعید امام به نجف، ایشان را در دریای بزرگ علمای این شهر غرق کند اما امام در طول سال‌های حضور خود نه تنها جایگاه خود را در بین همه باز کرد بلکه زمینه قبول فلسفه حکومت اسلامی توسط همه علمای نجف را فراهم کرد.
ناصری یزدی افزود: پس از اینکه این مرحله از انقلاب به پایان رسید امام با حضور خود در پاریس و مصاحبه‌های بسیار زیادی که با خبرنگاران رسانه‌های مختلف جهان انجام دادند، زمینه جهانی شدن انقلاب را فراهم کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: از زمانی که مشخص شد امام می‌خواهند به سمت ایران حرکت کنند، مدام از نقاط مختلف جهان و به ویژه ایران به ما در پاریس تماس می‌گرفتند و تاکید می‌کردند که نگذاریم امام به سمت ایران حرکت کند و قطعا برای امام توطئه چینی کرده‌اند اما ایشان تاکید داشتند که حتما باید به ایران برود.
وی افزود: امام (ره) می‌خواست از فرار شاه استفاده کرده و نگذارد که حکومت طاغوت دوباره در ایران قدرت بگیرد به همین دلیل به ایران سفر کرد و بلافاصله پس از حضور در ایران و بهشت زهرا، اعلام کرد که من دولت تعیین می‌کنم.
امام جمعه یزد بیان داشت: الان وظیفه همه ما این است که ببینیم در قبال این انقلاب و تمام سختی‌هایی که امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و همه افرادی که جان خود را برای پیروزی انقلاب گذاشتند چه باید انجام دهیم و به این تکلیف عمل کنیم.
همچنین استاندار یزد گفت: بنای ما در استان این است که حاشیه‌ها را کم کنیم و خدمت به مردم پر رنگ شده و در خدمت به مردم همه جناح‌ها، افکار و اندیشه‌هایی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی هویت و فعالیت دارند به خدمت گرفته شوند.
محمدعلی طالبی افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب ارزش‌ها بود و آرمان‌ها و اهداف بلندی با خود داشت و در طول این 40 سال با تمام فراز و فرودها، در راستای تحقق اهداف خودش حرکت کرد و امروز بر بلندای جهان ایستاده و منادی مبارزه با استکبار و استبداد در جهان است.
استاندار یزد با بیان اینکه این ایستادگی دستاورد بسیار بزرگی است که انقلاب اسلامی ایران به وجود آورده خاطر نشان کرد: این به واسطه حضور مردم در صحنه و رهبری‌های حکیمانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب محقق شد.
طالبی عنوان کرد: بعد از 40 سال همه وظیفه داریم که نگاه دوباره‌ای به آن آرمان‌ها و اهداف داشته باشیم تا بتوانیم آغاز 40 ساله دوم را بر اساس چنین آرمان‌ها و اهدافی طرح‌ریزی کنیم.
وی تصریح کرد: امروز با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، بزرگترین سرمایه انقلاب این است که هیچ کسی در هیچ کجا اهداف و آرمان‌های انقلاب را زیر سوال نبرده و آنقدر آرمان‌ها و اهداف خوب بوده که جوابگوی نیازهای امروز ما هم هست.
استاندار یزد بیان داشت: می‌توان با شعار وحدت و انسجام، برای سال‌های سال دیگر انقلاب برنامه تضمین شده داشته باشیم و بر همین اساس حرکت کنیم به همین دلیل باید در راستای برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه قدم برداریم.
طالبی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما انسجام همه بخش‌ها، نخبگان، گروه‌ها و سلیقه‌ها در راستای تامین منافع ملی است بیان کرد: امروز با مشکلات و مسائلی روبرو هستیم که بیش از هر زمان دیگری صدای واحد از کشور را می‌طلبد.
استان یزد هزار و 500 روحانی دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.