به گزارش روز شنبه روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، محمدرضا زارع ده آبادی با بیان اینکه این طرح ها در زمینه های تاسیس، توسعه و نصب تکمیل و تجهیز و ساخته شد، افزود: ایجاد زیرساخت های تلفن ثابت از طریق نصب و راه اندازی سوئیچ و کافونوری، اجرای فیبرنوری برای سایت های بی. تی. اس( BTS)، تاسیس تکنولوژی تلفن همراه 2جی، 3جی و جی 4 (3G، 2Gو 4G) در شهرهای استان ، توسعه و جایگزینی 2 سایت و ارتقا تکنولوژی سایت های جی. اس .ام(GSM) روستایی یزد به شبکه تلفن همراه از جمله طرح های یادشده است.
وی تاسیس سوییچ دیتا در10مرکز و افزایش ظرفیت پهنای باند تجهیزات دیتا در 6مرکز، توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی و احداث فروشگاه برند را از دیگر طرح های بهره برداری شده ذکر کرد.
زارع ده آبادی ادامه داد: ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما (فیبرنوری) در شهرستان های اشکذر، بافق، تفت، میبد و یزد از دیگر طرح های بهره برداری شده است.
سرپرست مخابرات منطقه یزد یادآور شد: به منظور گسترش خدمت رسانی و افزایش خدمات به مشترکان از دهه فجر سال گذشته 559 پروژه مخابراتی توسط این شرکت در استان به بهره برداری رسید.
تعداد خطوط تلفن ثابت منصوبه استان 680 هزار شماره با ضریب نفوذ 46 درصد اعلام شد که 539 ( 79.26درصد) هزار شماره آن مشغول به کار است .
بر اساس گزارش ارسالی در حال حاضر از 141 هزار شماره تلفن ثابت استان استفاده نمی شود.
همچنین یک‌میلیون و 381 هزار شماره تلفن همراه در یزد فعال است که 337 هزار شماره آن همراه اول دائمی و بقیه اعتباری است.
ضریب نفوذ تلفن همراه استان 119 درصد است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.