به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان بعد از ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: این طرح ها در بخش های عمرانی، کشاورزی، صنعتی، بهداشت و درمان، آموزشی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: 484 طرح با 461 میلیارد تومان اعتبار دولتی و 238 طرح با 191 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شد.
وی در مورد تعداد طرح های آماده بهره برداری در هر یک از شهرستان ها نیز گفت: به مناسبت جشن های انقلاب در ابرکوه 15 طرح، اردکان 84 مورد، اشکذر 34 طرح ، بافق 65 مورد، بهاباد 43 طرح ، تفت 123 مورد ، خاتم 229 طرح، مهریز 27 طرح، میبد 54 مورد و یزد 48 طرح بهره برداری می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه از این تعداد، 461 طرح در روستاها به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: از مجموع طرحهای امسال ، 80 طرح ، شاخص است که از میان آن 40 طرح به عنوان طرح های اصلی با حضور وزیران ، مقام های کشوری در دهه فجر و یا چند روز بعد از آن به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: با موافقت استاندار یزد و به منظور کاهش تشریفات و هزینه ها، تعدادی از طرح های هر شهرستان به صورت حضوری و مابقی متمرکز در همان شهرستان مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.
صادقیان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح ها ، مسیری موثر برای خدمت به مردم ایجاد و از سوی دیگر با تقویت زیرساخت های لازم در بخش های مختلف به ویژه عمرانی فراهم شود.
وی در ادامه در گزارشی مقایسه ای دستاوردهای چهل ساله انقلاب در بخش عمرانی را توضیح داد و یادآور شد: هم اکنون تمام روستاهای بالای 20 خانوار دارای راه آسفالته است و 99.7 درصد روستاها نیز برق دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه ساکنان 95 درصد روستاهای یزد از آب شرب و بهداشتی سالم برخوردار هستندف تصریح کرد: تاکنون به 394 روستای استان گازرسانی شد و عملیات گازرسانی در 76 روستا در حال انجام است.
به گفته معاون استاندار یزد قبل از انقلاب 29 هزار تن محصولات باغی در منطقه تولید می شد خاطرنشان کرد: این عدد هم اکنون به 250 هزار تن رسید و تولید محصولات زراعی از 27 هزار تن به 500 هزار تن افزایش یافته است.
صادقیان با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی هم گفت: در 2 سال گذشته 117 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی و 65 میلیارد تومان در قالب تسهیلات توسعه روستایی با محور اشتغالزایی در استان پرداخت شده است.
وی درباره عملکرد یک سال فعالیت خود از زمان سرپرستی معاون عمرانی استانداری تاکنون اظهار داشت: فعالیت های حوزه معاونت عمرانی در بخش‌‌های راه، آب، گردشگری و بازآفرینی شهری است.
معاون عمرانی استانداری یزد افزود: در بخش راه ، تکمیل بزرگراه یزد - بافق بعد از 11 سال ، پیگیری ادامه ساخت بزرگراه یزد - طبس ، ادامه 2 بانده شدن جاده اردکان - چوپانان و پیگیری طرح نطنز - سیرجان در سه قطعه را در دست انجام داریم.
وی با اشاره به ابلاغ اعتبار 43 میلیارد تومانی طرح بازآفرینی شهری ادامه داد: در بحث بازآفرینی با ایجاد تفاهم نامه میان دستگاه های مختلف و یکسان سازی شرح خدمات دفاتر تسهیل گری و بازآفرینی ، به زودی شاهد اجرای عملیات بازآفرینی در یزد خواهیم بود.
به گفته صادقیان ، گردشگری یکی از مهمترین راهکارهای توسعه شهری و روستایی ، هم اکنون استان در این بخش، 132 مرکز اقامتی دارای مجوز گردشگری فعال است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تمرکز اعتبارات به بخش زیرساخت و سخت افزاری گردشگری ، باید به مباحث نرم افزاری آن نیز توجه ویژه داشته باشیم که با تغییر مدیریت ، به این بحث نیز توجه شده است.
وی با اشاره به کاهش تعداد گردشگران خارجی یادآور شد: در این خصوص برنامه ریزی خوبی برای جذب گردشگران داخلی در استان صورت گرفت و موفقیت هایی به دست آمده است.
این مسئول درباره مباحث آب هم با بیان ادامه برنامه های مدیریت مصرف آب در استان اظهار داشت: از 40 نقطه تصویب برداشت آب ، تا پایان سال چهار نقطه راه اندازی خواهد شد.
معاون استانداری یزد درباره تأمین آب از منابع خارج استان تصریح کرد: در بحث خط اول ، میزان برداشت حفظ خواهد شد و در بحث خط دوم هم منتظر تخصیص اعتبار هستیم ضمن آنکه مابقی آب مورد نیاز نیز باید از منابع داخل استان تأمین شود.
در این جلسه مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گزارشی از برنامه های پیش رو را ارائه کرد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.