علیرضا طاقه باف روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنایع تبدیلی ابرکوه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد واحدهای صنایع تبدیلی بهره‌برداری شده تا قبل از سال 1392، 147 مورد بود که هم اکنون این تعداد به 301 واحد رسید .
وی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی زمینه جذب ماده خام کشاورزی از 443 هزار تن به یک‌میلیون تن افزایش یافت .
این مسئول رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال جدید ، افزایش ظرفیت تولید با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی و پرداخت وام توسط دولت تدبیر و امید را از جمله عوامل این موفقیت ها دانست.
طاقه باف یادآور شد: فرآورده‌های کنجدی، محصول لبنی به‌ویژه دوغ و پودر آب‌پنیر، غذاهای آماده و نیمه آماده شامل فلفل ، سالاد اولویه، کنسرو گوشت مرغ و ماهی، خشکبار، میوه‌ و صیفی‌ بسته‌بندی شده به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.
طاقه باف افزود: یزد در حوزه صنایع لبنی، کشتارگاه صنعتی دام و طیور ، پایانه‌های فرآوری پسته، تولید فراورده گوشتی و غذاهای آماده و نیمه آماده، محصول کنجدی، بسته‌بندی میوه‌ و محصول گلخانه‌ای، خوراک دام و طیور و آبزیان، صنایع فراوری و بسته‌بندی و انواع سردخانه‌ فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.
این مسئول تأکید کرد: هم اکنون یک واحد فراوری مواد لبنی در ابرکوه که بزرگترین واحد فراوری استان است با 45 درصد پیشرفت کار و با 180 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در دست ‌ساخت است .
طاقه باف ادامه داد : در این واحد پس از بهره‌برداری روزانه 200 تن شیر به انواع مواد لبنی به‌ویژه شیر خشک ، پودر آب‌پنیر ، پنیر یو اف فرادوری تبدیل و زمینه اشتغال 200 نفر را فراهم خواهد کرد.
این کارشناس ارشد صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی یزد در ادامه با بیان اینکه سیاست این سازمان جلوگیری از خروج شیر خام از استان در گلوگاه یزد- فارس است ، یادآور شد : هم اکنون 28 واحد تولید انواع محصول و مشتقات لبنی با ظرفیت 212 هزار و 658 تن در استان فعال است و زمینه اشتغال حدود هزار نفر را به‌طور مستقیم فراهم کرده است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی یزد تأکید کرد: از ابتدای سال 1397 تاکنون 25 پروانه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با ظرفیت 60 هزار تن در استان صادرشده است.
وی یادآور شد: صنایع تبدیلی و تکمیلی، نقش مؤثری در اقتصاد کشاورزی دارد و می‌تواند تأثیر فراوانی در کمک به توسعه پایدار این بخش و امنیت غذایی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار در مناطق روستایی استان داشته باشد.
این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال 1397 تاکنون 25 واحد تولید صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان با سرمایه‌گذاری 1150 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال 563 نفر فراهم‌ شده است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی یزد اضافه کرد: 9 پروژه شاخص صنایع کشاورزی هم به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح خواهد شد .
طاقه باف خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح‌ها 814 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال 328 نفر فراهم می‌شود.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه پدیده خشکسالی 116 هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.