به گزارش ایرنا، مسعود شریعتی شامگاه یکشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: این طرح ها با هدف ایجاد زیرساخت مناسب برای گسترش ورزش توسط دولت و با همکاری خیران اجرا شد.
وی ادامه داد: ایجاد و تجهیز 40 خانه ورزش روستایی از دیگر اقدام هایی است که با همکاری مردم و پیگیری مسئولان انجام شد و در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
این مسئول در ادامه به مقایسه وضعیت امکانات ورزش یزد با قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب آماری از ورزشکاران سازمان یافته نداشتیم ولی هم اکنون حدود 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه هستند.
به گفته شریعتی، قبل از پیروزی انقلاب تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری از یزد تنها 2 تیم بود در حالی که هم اکنون حدود 70 تیم در لیگ‌ های ملی حضور دارند.
این مسئول تصریح کرد: در لیگ ‌های برتر کشور قبل از انقلاب هیچ تیمی از استان حضور نداشت، هم اکنون 33 تیم در لیگ‌های برتر فعالیت دارند.
شریعتی گفت: تعداد مدال‌ های کشوری پیش از انقلاب فقط چهار مورد بوده ولی در سال 1396، 592 مدال و در 9 ماهه امسال نیز 650 مدال توسط ورزشکاران کسب شده است.

** فعالیت 43 سازمان مردم نهاد جوانان در یزد
همچنین معاون جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: 43 سازمان مردم نهاد جوانان با حضور علاقه مندان در کنار فعالیت های دولت به صورت فعال در استان فعالیت دارند.
احمد طالبی از برنامه های مهم این اداره کل را ساماندهی فعالیت جوانان ذکر کرد و افزود: از ابتدا سال 1397 تاکنون 67 نشست ستاد ساماندهی در شهرستان‌های استان تشکیل شده است.
به گفته وی، در این مدت 17 کارگاه تخصصی در حوزه سازمان های مردم نهاد تشکیل شد و این کارگاه ها تا پایان سال بر اساس برنامه و نیاز در استان ادامه دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: در حوزه ازدواج نیز نسبت به برگزاری کارگاه ‌های پیش و بعد از ازدواج اقداماتی انجام شد و مورد استقبال زوج های جوان قرار گرفته است.
طالبی به اهمیت موضوع اشتغال جوانان و برنامه های دولت در این بخش اشاره کرد و همکاری بخش های مختلف برای تحقق آن را در استان خواستار شد.

**450 برنامه جشن انقلاب در حوزه ورزش برگزار می شود
به گفته معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان یزد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 450 برنامه در بخش های مختلف در حوزه ورزش با همکاری هیات ها و ورزشکاران برگزار می شود.
سید احمد هاشمی افزود: همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، جشن ها و جشنواره ها، تجلیل و حضور جامعه ورزش در راهپیمایی 22 بهمن از جمله این برنامه هاست.
این مسئول تصریح کرد: از میان 31 استان ، یزد در جشنواره استعدادیابی کشور رتبه ششم را کسب کرد که جایگاه خوبی است و نشان دهنده ظرفیت بالای ورزش استان هست.
هاشمی خاطر نشان کرد: فعالیت 450 باشگاه فرهنگی ورزشی و فعالیت سالانه در رشته های مختلف و ساماندهی آنها از جمله اولویت هاست.

** تا پایان سال 1397، 14 طرح ورزشی افتتاح می شود
همچنین معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 1397 ، 14 طرح ورزشی در استان به بهره برداری می رسد.
علی محمد شیخی افزود: در اجرای این طرح ها که شامل زمین چمن مصنوعی، خانه ورزش روستایی ، استخر و غیره ... است، افزون بر 50 میلیارد ریال بودجه هزینه می شود.
وی خاطر نشان کرد: برای انجام طرح های فرهنگی و ورزشی به همکاری و همیاری بخش خصوصی و خیران در استان نیاز است که قطعا همانند گذشته ادامه دارد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعت 65 هزار ورزشکار بیمه شده و 48 هیات استانی دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.