به گزارش ایرنا، غلامرضا حیدری عصر یکشنبه در نشست کار گروه مدیریت پسماند شهرستان با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است ، تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در آستانه سال نو توجه و نظارت بیشتری در عرضه مواد غذایی ، فعالیت فروشگاه‌ها ، کارخانه‌های تولیدی و کشتارگاه های دام و طیور داشته باشند.
وی اظهار داشت: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد باعث افزایش بیماری‌ها و حضور این حیوان در سطح شهر موجب نگرانی شهروندان شد و این مساله علاوه بر تبعات بهداشتی و اجتماعی نیز تهدیدی برای سلامت مردم است .
حیدری ادامه داد: افزایش روزافزون و سیر صعودی حجم پسماندها و افزایش تعداد سگ‌های ولگرد باعث کانون و ناقل بیماری‌ها شده است.
شهردار ابرکوه نیز در این نشست خواستار تسریع در تصویب طرح جامع مدیریت پسماند و ابلاغ از طرف استانداری یزد شد .
سید علیرضا رسولی افزود : هم‌اکنون الگوی لازم برای ساماندهی و انتقال زباله‌های شهری و نخاله‌های ساختمانی (در مسیرها و رودخانه‌ها) وجود ندارد و با تصویب و ابلاغ طرح جامع به مدیریت پسماند، کمک زیادی خواهد شد .
وی اظهار داشت: شهرداری مساعدت لازم را برای جمع ‌آوری سگ‌ها و حیوانات ناقل بیماری و ارائه خدمات در مورد جلوگیری از خطر قنات های شهرک‌های ولایت و مهر خواهد کرد .
توجه به کانون‌ بیماری ها و تهیه فهرست آن و ارسال به ادارات ، توجه به مدیریت صحیح پسماند روستاها و زباله خانگی، تهیه راهنمای آموزشی و مراقبت از بیماری‌ها ، مدیریت پسماند سنگ‌ شکن‌ها و کارخانه‌ها کاشی و دود ناشی از پسماند زباله‌های شهری و مدیریت زباله های پزشکی و بیمارستانی از مهم‌ترین موضوعات این نشست بود.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.