به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این شرکت ، آرش نواب طرح‌ها را برقرسانی به روستاها و ‌مسکن مهرشهری، توسعه و زیرساخت، ‌اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق و تأمین روشنایی حوزه شهری و روستایی ذکر کرد.
وی بابیان اینکه بهره‌برداری از طرح‌های یادشده نقش مهمی در پایداری شبکه، برقرسانی و توسعه خدمات‌رسانی به مشترکان دارد، افزود: با توجه به اهمیت برقرسانی به پروژه‌های مسکن مهر ، 2 پروژه مسکن مهرشهری و یک پروژه برقرسانی روستایی با سه میلیارد و 680 میلیون ریال هزینه افتتاح می شود.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق یزد اضافه کرد: در اجرای پروژه‌های مسکن مهر که از اهداف اصلی دولت به‌منظور تحقق عدالت است ،‌ حدود 2 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف ساخته شد و سه دستگاه ترانس و 34 دستگاه چراغ نیز نصب‌شده است .
نواب خاطرنشان کرد: با توسعه صنعت توزیع برق استان ، هم‌اکنون تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت روشنایی برخوردارند و در دهه فجر یک روستا در دهستان چاهک خاتم از نعمت برق برخوردار خواهد شد .
به گفته وی با توسعه صنعت توزیع برق در سال‌های پس از پیروزی انقلاب طول خطوط فشار متوسط استان نسبت به 40 سال گذشته و پیش از انقلاب از 549 کیلومتر تا پایان آذرماه امسال به 10 هزار و 546 کیلومتر افزایش یافت .
این مسئول افزود :خطوط فشار ضعیف استان نیز از 670 کیلومتر به هشت هزار و 314 کیلومتر رسید و تعداد ترانسفورماتورهای نصب‌شده از 415 به 15هزار و 563 دستگاه رسیده است.
نواب بابیان اینکه قبل از انقلاب 52 روستای منطقه برق داشت ،هم‌اکنون 922 روستای استان به شبکه سراسر متصل است، خاطرنشان کرد: در این سال ها تعداد مشترکان برق استان از 66 هزار و 690 مورد به 660 هزار مشترک رسید و از این نظر شاهد رشد 10 برابری نسبت به سال 57 هستیم.
وی تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر سال جاری در مجموع افزون بر 42 کیلومتر شبکه فشار متوسط ، 76 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 40 دستگاه ترانسفورماتور و یک هزار و 750 دستگاه چراغ لاک‌پشتی به تأسیسات شبکه‌های توزیع برق اضافه خواهد شد.
سرپرست شرکت توزیع برق یزد از راه‌اندازی میز خدمت در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان خبر داد و گفت : دستیابی آسان و سریع مردم به خدمات شرکت ، کاهش مدت‌زمان رسیدگی به درخواست مردمی و تکریم ارباب‌رجوع از اهداف راه‌اندازی میز خدمت در نمایشگاه چهلمین سالگرد انقلاب است.
هم‌اکنون 81.2 درصد مشترکان برق استان خانگی، 2.3 درصد عمومی، 1.4 درصد کشاورزی، 1.7 درصد صنعتی و 13.4 درصد تجاری است.
53 درصد فروش انرژی شرکت توزیع برق استان مربوط به صنعت، 15 درصد کشاورزی، 21 درصد خانگی، 6 درصد عمومی و پنج درصد تجاری است.
در برق منطقه‌ای هم 73 درصد برق مصرفی مربوط به بخش صنعت است که از این لحاظ یزد جزو استان‌های پیشتاز کشور محسوب می‌شود.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.