مهدی غیب الهی، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از پروژه‌های آبیاری نوین در سطح 500 هکتار اجرا ‌شد که 35 میلیارد ریال آن کمک بلاعوض دولت است.
وی با اشاره به افتتاح سه پژوه آبیاری کم‌ فشار و تحت‌فشار اظهار داشت: این پروژه ها با 12 میلیارد ریال هزینه و سرمایه گذاری اجرا شد که 10 میلیارد ریال آن از محل کمک‌های بلاعوض دولت پرداخت شد که با بهره‌برداری از این پروژه ها 250 هکتار از اراضی به سیستم نوین آبیاری تجهیز ‌شد.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه پنج پروژه اشتغال روستایی شامل پرواربندی گاو شیری و گوشتی و پرورش اسب با ظرفیت 121 رأس با ایجاد 12 فرصت شغلی نیز آماده بهره‌برداری است.
غیب الهی بیان کرد: این منطقه رتبه دوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه 110 هزار تن فراورده دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی اضافه کرد: این میزان تولید حاصل پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در 75 واحد مرغداری ، 150 هزار رأس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 رأس گاو شیری ، چهار هزار و 200 کلنی زنبورعسل است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: با اجرای طرح آبیاری تحت‌ فشار 70 درصد و آبیاری زیرسطحی تا 84 درصد راندمان آبیاری را افزایش می‌دهد .
این مسئول یادآور شد: تاکنون برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی با حمایت و کمک‌های بلاعوض دولت چهار هزار هکتار از باغ‌ها و اراضی زراعی از سال 1370 تاکنون به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.
غیب الهی ادامه داد: جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه و هدر رفت آب و افزایش راندمان تولید در واحد سطح در بخش کشاورزی از جمله مزایای اجرای این طرح‌هاست.
35 درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است و هفت هزار و 500 خانوار از این طریق امرارمعاش می‌کنند.
سطح زیر کشت محصول زراعی و باغی ابرکوه 15 هزار هکتار است که سالانه 190 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان به روش نوین تولید می‌شود .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.