به گزارش یکشنبه روابط عمومی کمیته امداد، بانوی مددجوی یزدی در مورد انگیزه خود از ایجاد طرح گلخانه در منزل گفت: سال 94 به علت علاقه زیادی که به پرورش گل و گیاه داشتم، تصمیم گرفتم با ایجاد گلخانه علاوه بر ایجاد شغل و کسب درآمد به آرزوی دیرینهٔ خود دست پیدا کنم.
وی بیان کرد: سال 65 چشم به جهان گشودم و از همان کودکی علاقه فراوانی به طبیعت داشتم، دوران تحصیلی را به خوبی گذراندم و در رشته معماری فارغ‌التحصیل شدم، سال 88 ازدواج ناموفقی داشتم و پس از شش سال زندگی مشترک از همسرم جدا شدم، چون انسان هدفمند و پرانرژی بودم، پس از جدایی از همسرم دوره آموزش مقدماتی پرورش گیاهان را در مرکز فنی و حرفه‌ای گذراندم.
وی ادامه داد: مردم یزد با وجود شرایط آب و هوایی و اقلیم کویری حاکم بر استان یزد علاقه فراوانی به گل‌دارند و من هم به عنوان یکی از علاقه‌مندان به گل و گیاه مصمم شدم تا در خانه گیاهان خاصی را پرورش دهم و به همه ثابت کنم که می‌توان در منزل این نوع گیاهان را پرورش داد.
این بانوی کارآفرین افزود: پس از گذراندن آموزش مقدماتی تصمیم گرفتم نوع خاصی از گیاهان را که با آب و هوای یزد مطابقت ندارد را پرورش دهم به همین علت مشغول پرورش گیاه ارکیده و بنفشه آفریقایی و هم‌خانواده‌های این گیاه همچون پریمولینا، کلومن آ، اپیشیا، استرپتوساپسرون، استرپتوکارپوس، افوربیاملی شدم.
وی یادآور شد: امسال برای توسعه کار به کمیته امداد مراجعه کردم و با کارشناسان اشتغال این نهاد مشورت کردم و قرار شد برای گسترش حوزه کاری در کنار پرورش گیاهان، ساخت تراریوم، ویراریوم، پالاداریوم و وابی کوزا موساریوم را نیز به مجموعه فعالیت‌های روزانه‌ام اضافه کنم تا از این طریق تعدادی از مددجویان کمیته امداد را بکار بگیرم.
وی بابیان اینکه با مادر، خواهر و دو نفر از دوستانم در این مجموعه مشغول فعالیت هستیم، ادامه داد: برای تأمین وسایل موردنیاز طی دو مرحله مبلغ 30 میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد دریافت کردم و امیدوارم با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ام و هدایت کارشناسان کمیته امداد، برای توسعه کار در سال 98 با ایجاد فضایی مناسب خارج از منزل، جهت ده نفر دیگر ایجاد اشتغال کنم وی اضافه کرد: سعی دارم با توجه به فضای آرامش‌بخش و امنی که در اینجا وجود دارد بیشتر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت استفاده کنم.
این بانوی کارآفرین بابیان اینکه در فضای گلخانه‌ای که ایجاد کرده‌ام بسیار احساس آرامش می‌کنم و غم و ناراحتی را به فراموشی می‌سپارم، افزود: دوستانم از این طرح بسیار استقبال کردند، اقوام و فامیل وقتی این فضا را دیدند شوکه شدند، بسیاری از آن‌ها تمایل دارند در این کار من را کمک کنند ولی به دلیل فضای محدود، نتوانستم درخواست آن‌ها را قبول کنم.
وی افزود: علاوه بر اتاق‌ها که برای پرورش گیاهان طراحی و طبقه‌بندی کرده‌ام در حیاط نیز گیاهانی که نور طبیعی را دوست دارند فضاسازی کردم و فضایی با نور مصنوعی مناسب برای گیاهانی مثل بنفشه افریقایی ساختم.
وی با اشاره به اینکه کار ساخت آکواریوم پلنت را نیز در این مجموعه انجام می‌دهد، گفت: پرورش پلنت مجموعه‌ای آکواریومی است و گیاه طبیعی و خزه به همراه ماهی و حلزون در داخل تنگ قرار می‌گیرد و با اکوسیستمی منحصربه‌فرد محیط طبیعی را تشکیل می‌دهد.
این بانوی کارآفرین در خصوص بازار فروش محصولات گلخانه‌ای خود گفت: بیشتر فروش محصولات به صورت غیرحضوری و اینترنتی و از طریق شبکه‌های اجتماعی، فروش به برخی گل‌فروشی‌ها و همچنین فروش نمایشگاهی است، آخرین نمایشگاهی که محصولات گیاهی را در آنجا عرضه کردم نمایشگاه نوروزی بود که با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شد.
وی سرمایه کنونی مجموعه کاری خود را 80 میلیون تومان اعلام کرد.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.