به گزارش عصر روز شنبه ایرنا، در این میزگرد بر همکاری تمام دستگاه ها، ترویج فرهنگ ایثار به نسل جوان در مدارس و دانشگاه ها، بهره گیری از رسانه ها و انجام برنامه های موثر و جدید فرهنگی برای رسیدن به اهداف متعالی شهیدان تاکید شد.
همچنین اجرای طرح سپاس، سرکشی به خانواده شهیدان و جامعه ایثارگران، دوری از موازی کاری، برگزاری یادمان و یادواره های شهیدان، مسابقات فرهنگ و هنری و همچنین جمع آوری خاطرات رزمندگان و خانواده شهدا ضروری ذکر شد.

**خاطرات شهدا همواره در بین مردم زنده نگه‌ داشته شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید همواره با انجام برنامه های مناسب فرهنگی، هنری و ارزشی، یاد و خاطره شهدا در جامعه و بین مردم و جوانان زنده نگه داشته شود.
احمد ابراهیمی افزود: اگر این موضوع نه تنها در بین مردم که در بین مسئولان به عنوان یک مسئله مهم فرهنگی و انقلابی به دغدغه تبدیل شود، بدون شک بسیاری از معضلات مرتفع می شود.
این مسئول تصریح کرد: دغدغه مسئولان در سطوح مختلف مدیریتی در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قطعا نقش اساسی در تحقق اهداف عالیه نظام و انقلاب اسلامی و آرمان های والای شهیدان دارد.
ابراهیمی تصریح کرد: خروجی تمام فعالیت های مسئولان فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت با همکاری و هم پوشانی برای آشنا کردن نسل جوان با اهداف مقدس شهیدان و جامعه ایثارگری باشد.
وی به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: این قانون با هدف ارائه خدمت بهتر به ایثارگران تصویب و بخش عمده‌ای از آن اجرایی شده که خدمات قابل ‌توجهی را در دستور کار قرار داده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره‌ها و یادبودهای شهدای والامقام در سطح استان که به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود و طرح سپاس نقش مهمی در فرهنگ سازی حوزه ایثار دارد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه یزد از لحاظ برگزاری یادواره شهیدان جزو استان های برتر و نمونه کشور است، بر تداوم آن و ترویج فرهنگ شهادت و ایستادگی در برابر دشمنان تاکید کرد.

**انتشار وصایای شهیدان جدی گرفته شود
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه الغدیر یزد گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کارهای خوبی با همکاری بخش های مختلف در استان انجام شده ولی قطعا باید وصیت نامه شهیدان بیشتر در دسترس مردم و جوانان قرار گیرد.
سرتیپ دوم پاسدار محمد مهدی فرهنگ دوست افزود: چاپ و انتشار کتاب در خصوص شهدا و همچنین خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: از مشکلات این حوزه، موازی کاری دستگاه‌ های فرهنگی است که لازم است با برگزاری نشست‌های بین مسئولان، در این حوزه وحدت ایجاد شود.
این مسئول تصریح کرد: ایجاد شبکه راویان ایثار با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و یادگاران دفاع مقدس، یکی از برنامه‌های ارزشی با هدف آشنا کردن نسل سوم و چهارم انقلاب با آرمان‌های والای شهدا و ایثارگران و بازدید دانشجویان و دانش آموزان و اقشار مختلف مردم از مناطق عملیاتی است.

**باغ موزه دفاع مقدس، مروج فرهنگ شهادت است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: ایجاد موزه دفاع مقدس در این استان با فضایی مناسب و برنامه های متنوع برای تعامل نیروهای ارزشی و پیشکسوتان ایثار و جهاد است و نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت دارد.
سرتیپ رضا هدایتی با بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: برای ترویج ایثار همه دستگاههای مسئول باید بیش از گذشته برای تحقق اهداف شهیدان همکاری کنند.
وی اظهار داشت: خنثی کردن توطئه های فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و قطعا خانواده ها و نهادهای فرهنگی در تحقق آن نقش آفرین هستند.

**کارهای فرهنگی در بنیاد شهید در اولویت است
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: در این نهاد، فعالیت های مختلفی برای خدمت به جامعه ایثارگری و شهیدان انجام می شود که در راس همه امور، فعالیت های فرهنگی است.
محمد حسن فاضلی گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط این نهاد ارائه کرد و افزود: رویکرد بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از تمام ظرفیت های استان است .
وی تصریح کرد: بهره گیری از دانش روز و جلوه های هنری و همچنین کارهای رسانه ای برای ترویج فرهنگ شهادت یک ضرورت است که در این خصوص اقدام شده و ادامه دارد.

**ترویج فرهنگ شهادت جزو برنامه های دولت است
مشاور امور ایثارگران استانداری یزد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی بین دستگاه های مختلف برای رسیدن به اهداف متعالی، رویکرد دولت در این حوزه مهم است.
احمدعلی دشتی پور افزود: انجام طرح سپاس و بازدید منظم و مستمر مدیران کل و سایر مسئولان در برنامه های مختلف به خصوص سرکشی از خانواده شهیدان انجام می شود.
وی ادامه داد: رسیدگی و پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری، انجام برنامه های فرهنگی و هنری و همچنین توجه خاص به فرهنگ سازی ایثار و شهادت بدون مشکلی صورت می گیرد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
ایرنا به‌ عنوان تنها خبرگزاری رسمی ایران همواره بر پایه رسالتی که بر عهده دارد نسبت به برگزاری میزگردهای مختلفی باهدف ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی جامعه اقدام می‌کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (IRNA) در سال 1313 خورشیدی بانام «آژانس خبری پارس» به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تأسیس شد و در بیش از هشت دهه فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه‌های داخلی و خارجی است.
این رسانه ملی در هشتم دی 1360 با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد و هم‌اکنون 84 سال از فعالیت آن می‌گذرد و قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران است.
ایرنا دارای شبکه‌ای گسترده از دفاتر و خبرنگاران در داخل و خارج از کشور است به‌گونه‌ای که علاوه بر 54 دفتر در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم، شبکه گسترده از خبرنگاران محلی در نقاط مختلف دارد.
ایرنا همچنین در حال حاضر با بهره‌گیری از 22 دفتر خارجی، تحولات و رویدادهای جهان را از نزدیک پوشش می‌دهد و علاوه بر آن، اخبار تحولات ایران را علاوه بر فارسی به 8 زبان زنده و مهم دنیا در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین صاحب‌امتیازی روزنامه‌های ایران، ایران ورزشی، روزنامه عربی زبان الوفاق، انگلیسی‌زبان ایران دیلی و روزنامه ویژه نابینایان - «ایران سپید»- را در اختیار دارد و دانشکده خبر به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تربیت خبرنگاران و متصدیان حوزه اطلاع‌رسانی کشور نیز وابسته به آن است.
هم‌اکنون فراورده‌های ایرنا به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی، روسی، اردو، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می‌شود.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.