به گزارش ایرنا، محمد محامدی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان یزد، برگزاری جشنواره قصه گویی چله انقلاب، نمایشگاه توانمندی بانوان روستایی در بخش نیر، جشنواره فجر در بخش مرکزی و مسابقات فرهنگی هنری ورزشی از مهمترین برنامه های دهه فجر در این شهرستان برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: تفت از مناطق ییلاقی استان و دارای 45 هزار نفر جمعیت است که در روزهای پایان هفته و تعطیل جمعیت شناور شهرستان تا 250 هزار نفر می رسد.

** بهره برداری از 122 طرح در دهه فجر
فرماندار تفت اظهار داشت: همزمان با دهه فجر امسال، ۱۲۲ طرح با اعتباری افزون بر 800 میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۴۶ نفر نیز در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
محامدی بهره برداری نیروگاه خورشیدی 15 مگاواتی در بخش نیر با سرمایه گذاری خارجی چهار میلیون یورو و اشتغال مستقیم 17 نفر، کشتارگاه و بسته بندی فرآورده های غذایی با اختصاص وام اشتغالزایی 20 میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای 25 نفر را از مهمترین طرح های قابل افتتاح در دهه فجر در تفت اعلام کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: طرح بلوار آیت الله خامنه ای شهر تفت با اعتبار افزون بر 50 میلیارد ریال تکمیل و دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: تا پایان سالجاری سه سالن ورزشی در روستاهای اسلامیه، نصرآباد و علی آباد و 6 زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

** ثبت ملی 100 اثر تاریخی و طبیعی
فرماندار تفت با بیان اینکه این شهرستان از سه بخش مرکزی، نیر و گاریزات و 2 شهر تفت و نیر تشکیل شده، خاطر نشان کرد: ثبت بیش از 100 اثر تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی، مرمت حدود 150 اثر تاریخی و کوچه باغ ها، تعیین مسیرهای گردشگری از مهمترین فعالیتهای سالهای اخیر در بخش گردشگری در این شهرستان بوده است.
محامدی افزود: ساخت 2 باب هتل با ظرفیت 32 و 34 تختخواب و معرفی تفت به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری طبیعی کشور و هفت روستا شامل مبارکه، چم، توران‌ پشت، ده‌بالا، طزرجان، اسلامیه و بنادکوک به عنوان روستاهای هدف گردشگری و فعالیت هشت واحد بوم گردی از دیگر دستاوردهای سالهای اخیر در شهرستان تفت است.
وی با بیان اینکه همه روستاهای بالای پنج خانوار تفت از نعمت برق برخوردار هستند، اضافه کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در مناطق روستایی بالای 80 درصد است و در حالی که در ابتدای انقلاب فقط یک مرکز در شهرستان فعال بود اکنون 32 مرکز مخابراتی در سطح مناطق مختلف شهرستان فعالیت می کند.

** آبرسانی به 70 روستا با تانکر
فرماندار تفت با یادآوری مشکل کمبود آب در این شهرستان اظهار داشت: در تابستان گذشته آبرسانی به 70 روستا از مجموع 225 روستای شهرستان با تانکر انجام شد.
محامدی تصریح کرد: شبکه آب روستایی شهرستان تفت در ابتدای انقلاب 250 کیلومتر بود که اکنون به یکهزار و 833 کیلومتر رسیده و برای تامین آب آشامیدنی 321 مخزن در مناطق مختلف ساخته شده است.
وی ادامه داد: شهرستان تفت در حوزه صنعت و معدن، 2 شهرک صنعتی و هفت ناحیه صنعتی با فعالیت 107 واحد تولیدی و یکهزار و 618 واحد صنفی و صنعتی دارد.
وی با بیان اینکه تعداد مراکز بهداشتی تفت از یک مرکز در قبل از انقلاب به سه مرکز رسیده، اضافه کرد: در حوزه جهاد کشاورزی، از 30 هزار هکتار سطح زیرکشت شهرستان حدود چهار هزار و 500 هکتار با روش های نوین آبیاری می شود.
مرکز شهرستان تفت در فاصله حدود 18 کیلومتری مرکز استان یزد قراردارد.
7532/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.