مستشار شعبه چهارم محاکم تجدید نظر استان یزد با بیان اینکه سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است، گفت: افزایش طلاق توافقی در یزد چشمگیر است و متقاضی زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام باقری اتابک در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار داشت: دشمن با تمام تلاش و با حجم سنگینی، بنیان خانواده را نشانه رفته و اگر بتواند خانواده را متلاشی کند، جامعه هم به دنبالش متلاشی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت بحث خانواده و صیانت از آن ادامه داد: باید سرفصل‌هایی را با تکیه بر دانش روز و مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی تهیه و تدوین کرد که نیاز جوان امروز را محقق کند.

این مقام قضایی اضافه کرد: محتوای آموزشی باید بخشی قبل از ازدواج و بخشی هم مهارت های همسرداری و مسائل بعد از ازدواج را پوشش دهد تا جوانان با انتخاب صحیح، رموز همسرداری و سایر مهارت‌ها را فرا بگیرند.

وی از مرکز صیانت خانواده به عنوان یک اتاق فکر و مرکز راهبردی یاد کرد و اظهار داشت: الان در دادگاه خانواده بسیاری از جوانانی که حضور می یابند به دنبال طلاق توافقی هستند.

مستشار شعبه چهارم محاکم تجدید نظر استان با بیان اینکه بسیاری از این زوج ها مشکل خاصی باهم ندارند، تصریح کرد: چون آیین همسرداری نمی‌دانند، مهارت حل مسئله را فرا نگرفتند و نمی‌توانند سوء تفاهم خود را مدیریت کنند و به سمت طلاق توافقی روی می آورند.

حجت الاسلام باقری اتابک خاطرنشان کرد: بخشی از خانواده ها مشکل مالی و حمایتی دارند و بخشی مشکل فکری و فرهنگی زندگی‌شان را دچار تلاطم کرده است.

وی اضافه کرد: می توان در مرکز صیانت از خانواده با جذب خیرین، برخی مشکلات مالی را حل و فصل کرد و یا در زیر گروه‌ها یا کمیته هایی بحث های مختلف اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی و مسائل اجتماعی و آیین همسرداری را برای زوجین تشریح و تبیین کرد.

این مقام قضایی بیان داشت: در مرکز صیانت از خانواده می‌توان کتاب های خوب و به روز را که جوانان بهتر بتوانند از ادبیاتش و محتوای آن استفاده کنند را معرفی و در راستای اهداف مرکز، کارشناسان بهزیستی، مراکز مشاوره خانواده، کمیته امداد و ... استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.