مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به نقش صنعت توریسم در ایجاد اشتغال گفت: صنعت گردشگری موجب کاهش مفاسد اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد حسین ریاحی در نشست هم‌‌اندیشی با مدیران میراث فرهنگی استان اظهار داشت: صنعت گردشگری در حال حاضر رشد خوبی دارد و به عنوان بزرگترین صنعت پاک، رشد پر سرعتی به خود گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به ویژگی‌های موثر و مفید این صنت در درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده و رونق در اقتصاد کشور اضافه کرد: بیشتر مفاسد اجتماعی در ایران نتیجه بیکاری است و این صنعت می تواند در کاهش نرخ بیکاری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی منابع و ظرفیت‌های در این صنعت خارج از عهده بشر است و به نوعی رخدادای است افزود: اعتقاد داریم که با استفاده از منابع خدادادی و سابقه تمدن اسلام، تمدن دوره ماقبل اسلام و دوره باستان می‌توان در این زمینه اقدام موثری داشت و این صنعت را توسعه داد.

ریاحی اظهار داشت: خوشبختانه آن قدر یادگارها و بناهای منحصر به فردی از گذشته در استان داریم که می‌توان بر اساس آن و با کمترین هزینه برای اشتغالزایی جوانان اقدام کرد و نتیجه موثر گرفت.

وی بهره مندی از مشاوره‌ های تخصصی و اصولی در راستای سرمایه گذاری و کارآفرینی در صنعت گردشگری موثر خواند و گفت: مراکز مشاوره و طرح هایی که برای سرمایه گذاری دیده شده است می تواند در هدایت سرمایه و بهره برداری از سرمایه گذاری و ایجاد رونق نقش پررنگی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست با اشاره به آمارهای جهانی در خصوص وضعیت ایران به لحاظ جاذبه‌های گوناگون گردشگری گفت: خوشبختانه کشور ایران و استان یزد جزو نقاط بالقوه توانمند در زمینه جذب گردشگر خارجی است.

سیدمصطفی فاطمی با بیان اینکه در دنیا بیشترین درآمد و اشتغال در حوزه گردشگری است ادامه داد: صنعت گردشگری به دلیل این که فراگیر است و گردشگرها به تمام نقاط مقصد سفر می‌کنند، درآمد و فرصت‌های شغلی برابری در کشور به وجود می آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.