به گزارش ایرنا محمد علی شاه حسینی، روز شنبه در نشست خبری افزود: این پروژه ها در زمینه های صنعت،کشاورزی، آب روستایی عمران شهری و روستایی است.
وی ادامه داد: عمدتا این پروژه ها مربوط به بخش خصوصی اما واگذاری زمین، اعطای تسهیلات و مجوزهای لازم از طریق بخش دولتی بوده است.
فرماندار اشکذر گفت: اشکذر نزدیک ترین شهرستان به مرکز استان و با جمعیتی بالغ بر 34 هزار نفر و شهرستانی صنعتی و کشاورزی است .
شاه حسینی افزود:قبل از انقلاب فقط یک کارخانه گچ در اله آباد وجود داشت که در چهل ساله انقلاب بیش از هزار واحد تولیدی ایجاد شده است.
وی ادامه داد:بزرگترین نیروگاه برق استان در اشکذر قرار دارد و بیش از 85 درصد برق استان یزد در اشکذر تولید می شود.
فرماندار تاکید کرد:در بخش کشاورزی نیز با توجه به مشکل آب تمهیدات لازم اجرایی شد که عمدتا در دولت تدبیر و امید بوده و احداث گلخانه ها با سیستم نوین آبیاری و قطره ای که گاها تا یک سی ام آب را کاهش داشته و مصرف می کند و با مدیریت فرمانداری در دولت تدبیر و امید بیش از 4 میلیون مترسطح زیر کشت گلخانه را داریم.
شاه حسینی اظهار داشت: در حوزه زیر ساخت تمامی نقاط شهرستان بجز سه روستا از نعمت گاز برخوردار هستند که تماما در دولت تدبیر و امید بوده است.
وی ادامه داد:از دغدغه های منطقه خضرآباد آب شرب بود که در بسیاری از این مناطق مشکل آب شرب و بهداشت را داشتند و در برخی مناطق آن با تانکر آبرسانی می شد که باعث افتخار است که در زمان مدیریت بنده و دولت تدبیر و امید با اعتبار ملی 26 میلیارد تومان پروژه مجتمع آب منطقه خضرآباد احداث و فاز یک آن در در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده و مشکل آب شرب شهر خضرآباد بطور کامل حل خواهد شد.
فرماندار شهرستان اشکذرگفت: اولین منطقه غذا و داروی کشور با مصوبه مجلس شورای اسلامی در منطقه اشکذر قرار دارد و از بخش خصوصی دعوت می کنیم در این زمینه مشارکت داشته باشد.
شاه حسینی افزود:سه واحد آموزش عالی در شهرستان اشکذر مشغول بکار است که بیش از 3 هزار دانشجو در این واحدها مشغول تحصیل هستند همچنین تقدیم 313 شهید در انقلاب و مقام اول در قبولی 4 ساله دانش آموزان اشکذری در کنکور از دیگر افتخارات این شهرستان است.
فرماندار اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود در مورد گلایه مردم از عدم فعالیت اجتماعی واحدهای تولیدی در این شهرستان گفت: در خواست مردم از واحدهای تولیدی و صنعتی این است که در مشارکت های عمومی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مشارکت بیشتری داشته باشند که البته اقداماتی شده ولی امیدواریم در این زمینه اقدامات بیشتری انجام شود.
شاه حسینی اظهار داشت: مطالبات مردم در حوزه زیست محیطی نیز از دیگر دغدغه های اجتماعی است که واحدهای آلاینده در محور یزد اشکذر اردکان مجوز داده نشود و همچنین واحدهای موجود آلاینده نیز ساماندهی و نظارت شود که خوشبختانه بصورت مداوم بازرسی زیست محیطی انجام می شود و مقرر شده در این محور مجوز واحدهای آلاینده داده نشود و به سمت صنایع پاک حرکت شود.
فرماندار اشکذر در مورد مشکل مسکن مهر اشکذر نیز گفت: 131 واحد مسکونی در این منطقه مسکونی ایجاد شده بود که متاسفانه دچار نشست و شکستگی ساختمان شده بود که پیگیری مجوزهای لازم زمان بر بود و خوشبختانه با پیگیری انجام شده برای 18 نفر که وضعیت ساختمان بدتر بود زمین معوض ارائه و برای یک واحد نیز خانه جایگزین داده شد.
7537/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.