ناصر زارع روز شنبه در گفت ‌وگو با ایرنا افزود: این مبلغ در قالب طرح های اشتغال روستایی ، عشایری ، فراگیر و مشاغل خانگی در اختیار جویندگان کار و سرمایه‌گذاران قرار گرفت.
وی اظهار داشت: این مبلغ صرف اجرای پروژه های کشاورزی ، فرآورده‌های دامی، صنایع غذایی و تبدیلی، فرش دستبافت، گردشگری ، فناوری اطلاعات، ورزشی ، آموزش و رفاهی ، مشاغل خانگی و خدماتی ‌شده است .
رئیس تعاون ابرکوه ادامه داد: با پرداخت این مبلغ 182 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری ، فراگیر و مشاغل خانگی با 70 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دردست اجراست.
زارع بابیان اینکه در پرداخت وام های اشتغال‌زا در مناطق روستایی و عشایری اولویت با فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی است ، یادآور شد: با راه‌اندازی این طرح‌ها زمینه اشتغال 300 نفر فراهم‌ خواهد شد.
وی بابیان اینکه از مجموع طرح‌های اشتغال‌زا ، 80 مورد مشاغل خانگی است، خاطرنشان کرد: برای طرح‌های مشاغل خانگی 9 میلیارد و 830 میلیون ریال تسهیلات به زنان سرپرست خانوار پرداخت‌شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه تسهیلات با نرخ 6 و چهار درصد و بازپرداخت آن سه الی پنج‌ساله است، تصریح کرد: ابرکوه در جذب تسهیلات اشتغال‌ روستایی و عشایری از لحاظ تعداد طرح‌ و تعداد اشتغال در میان 10 شهرستان یزد در رتبه نخست قرار دارد.
به گفته رئیس اداره تعاون ابرکوه ، حدود 240 طرح اشتغال نوبت دوم برای دریافت 350 میلیارد ریال تسهیلات قرار دارند.
زارع ادامه داد: بر اساس آمار سرشماری سال 1395 تعداد بیکاران شهرستان 2 هزار و 450 نفر است که 850 نفر فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی هستند که از سال 95 تاکنون با بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زا تعداد بیکاران به 950 نفر کاهش‌ یافته است.
وی اضافه کرد: از مجموع سه هزار بنگاه اقتصادی حوزه صنعت ، معدن ، کشاورزی، دامداری ، خدمات ، اصناف و گردشگری ، یکهزار و 113 مورد بنگاه‌های اقتصادی است که در این واحدها پنج هزار و 45 نفر مشغول به کار هستند.
شیوه‌نامه پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری باهدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای با جمعیت زیر10 هزار نفر از دی‌ماه سال 1396 با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به استانداران ابلاغ‌شده است.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.