محمد زاده‌رحمانی روز جمعه در شورای اداری شهرستان که با حضور آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و محمدعلی طالبی استاندار برگزار شد، با اشاره به موقعیت جغرافیایی بافق و قرار گرفتن آن در جنوب شرقی مرکز استان اظهار داشت: این شهر از جمله مناطق قدیمی و دارای ظرفیت های متعدد معدنی است.
وی افزود: زمانی نام بافق به گوش می رسد نخستین چیزی که در اذهان متبادر می‌شود معادن به ویژه سنگ آهن است.
فرماندار بافق بیان کرد: این شهرستان علاوه بر سنگ آهن در تولید مواد معدنی دیگر هم ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که باید این ظرفیت ها به خوبی در سطح ملی معرفی شود.
وی اضافه کرد: بافق علاوه بر معادن مختلف، در ایجاد نخلستان‌های گسترده، پسته، زغفران، گردشگری و سایر حوزه‌ها‌ ظرفیت بالایی دارد.
فرماندار بافق عنوان کرد: به صورت ویژه از سال 90 برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی سنگ آهن به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و فعالیت‌های تولیدی مختلف حرکت شده است.
زاده‌رحمانی یادآور شد: همچنین مبادلات خوبی بین پژوهشگاه ملی زعفران و شهرستان بافق در حال انجام است و امسال سطح کشت این محصول نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافت و این موضوع نشان‌ دهنده تاثیر خوب اقدامات انجام شده است.
وی ادامه داد: دو هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان برای ایجاد صنایع ویژه در نظر گرفته شد که این موضوع زمینه ایجاد اشتغال بسیار بالایی را در یزد و منطقه فراهم می‌کند.
فرماندار بافق تصریح کرد: در بحث‌های گردشگری تقریبا تا سال 92 اثر ناملموسی به ثبت ملی نرسیده بود ولی الان 20 اثر ناملموس و 40 اثر میراثی به ثبت رسیده و در مجموع 150 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد و یا مراحل ثبت را طی می‌کند.
زاده‌رحمانی خاطرنشان کرد: این اقدامات علاوه بر اینکه زمینه حفاظت هرچه بیشتر آثار تاریخی و گردشگری را فراهم می‌کند، افزایش قابل توجه تعداد گردشگران در این شهرستان را هم به دنبال داشته است.
وی به پیشرفت و توسعه شهرستان اشاره کرد و افزود: در هیچ عرصه‌ای پیشرفت‌های فعلی با وضعیت قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و تمام حوزه‌ها با پیشرفت‌های چشمگیری همراه است.
فرماندار بافق با بیان اینکه در دهه فجر امسال 71 پروژه با اعتباری افزون بر 143 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: مهمترین این پروژه‌ها، دوبانده‌سازی جاده یزد- بافق است که در اواسط دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
زاده‌رحمانی اضافه کرد: در راستای ایجاد اشتغال و طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تا روز گذشته، با ایجاد 2 هزار و 3 فرصت شغلی، این افراد تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
چهار کیلومتر از طرح دو بانده سازی مسیر 110 کیلومتری جاده یزد- بافق باقی مانده که تا اواسط دهه مبارکه فجر 97 تکمیل و بهره برداری از آن آغاز می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.