به گزارش ایرنا اباذر غفوری روز چهارشنبه در نشستی با جمعی از هنرمندان اردکان افزود: رسالت اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی و ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان است.
وی بر ارتباط مداوم، پیوسته و دوسویه هنرمندان شهر با شهرداری تأکید کرد و ادامه داد: نقاط اشتراک زیادی بین شهرداری و هنرمندان وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که در اردکان زندگی می‌کنیم و به این شهر علاقه و وابستگی داریم.
غفوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هدف‌های این گروه هنری تصریح کرد: یکی از راه‌های مؤثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع، توجه ویژه به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در میان شهروندان به‌خصوص قشر جوان جامعه است.
شهردار اردکان بیان داشت: موضوع مهم در عرصه تولید تئاتر، ارائه آن به مخاطب عام و مردم است و تئاتر باید صدای مردم باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اردکان در ادامه این دیدار اظهار داشت: رویکرد ما در شورای اسلامی شهر یک رویکرد فرهنگی، هنری است و ما نیز همواره سعی و تلاش نموده‌ایم با زبان فرهنگ و هنر با شهروندان ارتباط برقرار نماییم چراکه اعتقاد داریم این دو عامل می‌تواند اثر ماندگار و مطلوبی از خود برجای گذارد.
محمدجواد شاکر با تأکید بر توان هنرمندان بومی افزود: هنرمندان شهرستان اردکان از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستند، چراکه این مهم در سال‌های اخیر با موفقیت ‌هایشان ثابت شده است.
وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی و شهرداری اردکان در نظر دارد در مرکز شهر کافه کتاب ایجاد کند؛ گفت: کتاب‌خوانی و مطالعه زیربنای تقویت شاخص‌های فرهنگی هر جامعه است و تربیت نسلی پژوهش‌ گر و فعال در عرصه علم و فن‌آوری که اساس توسعه ‌یافتگی هر کشور است، مستلزم توجه به امر مطالعه است.
در ادامه این نشست، هر یک از اعضا نظرها و پیشنهادهای خود را در جهت همکاری دوسویه هنرمندان و شهرداری را مطرح کردند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.