به گزارش ایرنا، جاوید عیدانی بخشدار خرانق در خصوص حادثه برخورد 2 دستگاه کامیون و آتش سوزی گسترده شب گذشته این گونه نوشت:
ضمن تشکر از عوامل کنترل و جمع آوری تصادف شب گذشته در روستای رباط پشت بادام بویژه شورای اسلامی روستا و نیروهای مردمی رباط ، مدیریت، حمل و نقل و آتش نشانی معدن چادرملو و شهرداری اردکان، نیروی انتظامی و پلیس راه بویژه فرمانده انتظامی اردکان، رئیس پلیس راه استان، فرمانده پلیس راه محور یزد طبس، پاسگاه رباط پشت بادام و قرارگاه ساغند، مدیریت، ترانسفورت و ماشین آلات معدن سنگ آهن رباط، مدیریت وپرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خرانق و معاونت حمل و نقل اداره راهداری استان، هلال احمر و نیروهای امداد جاده ای اردکان و طبس، از هدایت و تدبیر شخص استاندار یزد و معاونت عمرانی ، فرماندار اردکان و مدیران اداره کل بحران و دفتر امور روستایی و امور شهری استانداری یزد تقدیر کرد.
و موارد زیر را برای ممانعت از بروز حوادث مشابه در این روستا و همچنین جلوگیری از تصادفات منجر به آتش سوزی در مسیر جاده یزد- طبس و کاهش خسارات ناشی از تصادفات در این مسیر را از مسئولین استان یزد و شهرستان اردکان خواستار شد.
تشکیل ستاد بحران استان با دستور کار بررسی ابعاد تصادف شب گذشته در روستای رباط پشت بادام و ارائه راهکارهای موثر توسط دستگاه های تخصصی مرتبط برای ممانعت از بروز حوادث مشابه در آینده در روستای رباط پشت بادام و مسیر یزد - طبس در اسرع وقت.
برنامه ریزی و همکاری ارگان های مرتبط برای استقرار ایستگاه مجهز آتش نشانی در جاده یزد- طبس حدفاصل روستاهای ساغند و رباط پشت بادام.
برنامه ریزی برای ممانعت از عبور و مرور کامیون در جاده واقع در روستای رباط پشت بادام، احداث مسیر جایگزین و حفظ حریم راه برای ساخت و سازها در آینده در محل روستا.
احداث مسیرهای دسترسی دوم و جاده فرار برای جلوگیری از ابعاد خسارت بار تصادفات جاده ای در این مسیر.
تصادف و آتش سوزی شب گذشته که در اثر نقص فنی تانکر حامل سوخت گازوئیل و برخورد آن با یک دستگاه بنز تک و یک دستگاه سواری منجر به آتش سوزی شد تلفات جانی در برنداشت و خسارات وارده بر 2 باب منزل مسکونی، 2 باب مغازه و تاسیسات برق روستا و... هنوز به صورت دقیق برآورد نشده است.
بخشدار خرانق خاطرنشان ساخت با همکاری و تعامل هرچه بیشتر مسئولان استان و شهرستان از بروز حوادث اینگونه در سطح روستاها بویژه بخش پهناور و محروم خرانق ممانعت شود.
روستای خرانق مرکز این بخش در 85 کیلومتری شرق اردکان قرار دارد .
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.